Keményen nyomja a gázt a Hyundai-Kia páros
Határozottan bejött a Kia és Hyundai új designja az európai piacon, ahol előbbi 25 százalékkal, utóbbi 18 százalékkal növelte eladásait augusztusban, ami az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint messze meghaladja a 7,8 százalékos átlagot, és a nagy volumenű értékesítők között kiemelkedő dinamizmust jelez.
A két márka sorra mutatja be újabb és újabb modelljeit, melyek többsége helyben készül, ez pedig árban is versenyképessé teszi a Csehországban és Szlovákiában gyártott kocsikat. A minőséget jelzi, hogy a Hyundai kilométer-korlátozás nélkül 5 év, a Kia 150 ezer kilométerig 7 év garanciát ad autóira.
A dél-korai márkák 2011-es terve messze meghaladja az előrejelzéseket, hiszen az első nyolc hónapban a Hyundai 264 ezer (+10 %) a Kia 180 ezer (+ 4%) új autót adott el az EU és EFTA piacain, a Hyundai idén 405 ezer autó, a Kia 293 ezer autó értékesítésével számol, áll a konszern legfrissebb közleményében. Ezzel a két márka tovább növeli piaci részesedését, mely már együttesen elérte az 5 százalékot. A Hyundai-Kia 2010-ben 5,74 millió autót adott el, ami 24 százalékos növekedést és a globális listán negyedik helyet jelent, a dél-koreai konszern világszerte 115 ezer embert foglalkoztat.