Kemény tél és fék az európai autópiacon
A borúlátó előrejelzéseknél is rosszabb lett az első negyedév Európában: az ACEA adatai szerint az EU- és EFTA-országokban az első negyedévben 2,989 millió új személyautót helyeztek forgalomba, ami 9,8 százalékkal marad el a tavalyi év azonos időszakától. Harmincból csak hat országban volt növekedés, melynek 23,9 százalékos mértékével Izland vezet, ám az 1333 darab alig változtat az átlagon. A negatív csúcsot Finnország tartja 432,2 százalékos zuhanással, majd a 41,6 százalékos mínuszt produkáló Ciprus következik, ezeken az első három hónapban 29 ezer új autó kelt el, ami töredéke a közel hárommilliós mennyiségnek. Az viszont már figyelmeztető jel, hogy a legnagyobb európai piacon, a magyar beszállítók szempontjából is fontos Németországban eladott 674 ezer új autó 12,9 százalékkal marad el a tavalyi évtől.
Európában továbbra is a VW-csoport vezeti az eladási listát 751 ezer személyautóval, ami 7,6 százalékos csökkenést jelent, második a PSA Peugeot–Citroën páros (345 ezer db, mínusz 15,3%), majd a Renault (258 ezer db, mínusz 8,3%), a General Motors ( 242 ezer, mínusz 12,7%) és a Ford (225 ezer db, mínusz 20%) következik.