Kelendő a kencefice
Idén január–áprilisban 6 százalékkal, mintegy 110 milliárd forintra emelkedett a háztartási vegyi áruk és a kozmetikumok bolti eladása Magyarországon az előző év azonos időszakához képest, míg a mennyiséget tekintve egy százalékkal bővültek az eladások – közölte a Nielsen.
Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója hangsúlyozta: értékét tekintve átlag felett nőtt a forgalom a vizsgált hetven kategória közül többek között a mosószernél, a toalettpapírnál, a papírpelenkánál és az öblítőnél. Két számjegyű bővülést ért el az öblítő mellett például a dekorkozmetikum, a toalett-tisztító és a parfüm – tette hozzá.
Az értékesítés helyét tekintve a korábbinál is nagyobb lett a koncentráció a vegyi kategóriák kiskereskedelmében: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogériák elvitték a január–áprilisi összes bevétel 87 százalékát; 1 százalékponttal többet, mint a tavalyi azonos időszakban.
Csaknem mindegyik bolttípus bevétele nőtt: átlag felett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletekben, valamint a drogériában. Egy bolttípusban viszont csökkent a forgalom az értéket tekintve: a legkisebb, 50 négyzetméteres vagy kisebb üzletekben – olvasható a közleményben.