Júliustól alapoznak a káoszra! Megint lesz építkezés az M0-on

Vége a békés építési szünetnek az M0-s autóúton. Az autósok már nyár közepén találkozhatnak az első munkagépekkel a csonka körgyűrű M1-es és M7-es autópályák közti szakaszán. Az igazi kényelmetlenségek sora azonban csak ősszel kezdődik.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint a munkálatok első ütemében az M0-s déli szektorának szélesítését folytatják. Az M7-es autópályánál már elkészült Dulácska-völgyhíd és az M1-es közötti 2,7 kilométeren július közepén megkezdődhetnek a munkálatok. A meglévő irányonként két-két, szűkített sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, megépül az új bal pálya. Ennek átadása után az autósok irányonként három sávon közlekedhetnek majd, a műszaki okból megállni kényszerülők pedig leállósávot kapnak. Az építkezés 2015 őszére, a forgalmat jelenleg kiszolgáló régi, elhasználódott aszfaltburkolat cseréjével zárul.

Az új félpálya megépítése kevéssé zavarja majd az M0-on autózókat. Az M6-os autópálya becsatlakozásától az 51-es főútig vezető 11,5 kilométeres régi pályaszakasz, azaz a sztráda jelenlegi bal pályájának felújítása viszont terelésekkel, lezárásokkal jár majd. A már kiírt közbeszerzési eljárás eredményes lezárása után az útépítők ősszel kezdhetik meg a meglévő aszfaltburkolat betonra cserélését. A beruházás keretében kicserélik a szalagkorlátokat, és ahol szükséges, a kandelábereket is. A legtöbb kényelmetlenséggel azonban a Hárosi híd mederhídjának felszerkezet-cseréje jár majd.

A meglévő hídszerkezetet teljesen lebontják, és helyére újat építenek. Ennek ideje alatt a forgalom a tavaly átadott új autópályahídon, szűkített sávokban, egymással szemben haladhat majd. Mindez együtt jár majd az M0-s zajvédelmének megerősítésével: 130 ezer négyzetméteren emelnek zajfalakat, amelyek a várakozások szerint a XXII. kerület, a Hárosi híd és környéke, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós zajszintjét mérsékelik. Az építkezés befejezését 2017 nyarára tervezik.

A NIF dolgozik a körgyűrű északi szektorában tervezett építkezések előkészítésén is. A nyolc kilométeres szakasz egy 600 méteres felüljáróval kezdődik, és egy két kilométeres alagutat követően éri el a Budakalászi utat. Itt egy felszíni csomópont után egy újabb 3,2 kilométer hosszú alagutas szakasz következik egészen a 10-es útig. A tervezési szerződésre, amely tartalmazza az építési engedély megszerzését is, június 21-én kiírták a közbeszerzési eljárást. Ha az Európai Unió a terveknek megfelelően viseli a beruházás költségeit, a munkálatok leghamarabb 2017-ben megkezdődhetnek.

És az állami beruházó készül a csonka körgyűrű bezárására is. A sztráda 10-es főúttól az 1-es főútig vezető nyugati szektorának nyomvonalára elkészült az előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció. A szakmai anyag öt lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni. A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, aminek több mint a fele szakaszosan alagútban vezet majd.

A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs. A szakasz kivitelezése a 2020–2027-es uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.