Jön az Ikersárkány

Kétéves szünet után idén nyáron visszatér a magyar piacra a legrégebbi dél-korai autómárka.

Újraindul a SsangYong terepjárók hazai forgalmazása Magyarországon, miután a Wallis Automotive Europe (korábban Polar Mobil) megszerezte az értékesítési jogot, és kizárólagos importőri szerződést kötött Dél-Korea legrégebbi autógyártójával. A cégtől kapott tájékoztatás szerint teljesen új márkakereskedői hálózatot építenek ki az ország nagyobb városaiban. A márka csúcsévének számító 2007-ben 200 autót adtak el a magyar piacon, a KSH adatai szerint közel nyolcszáz SsangYong autó szerepel a nyilvántartásban.

A SsangYong márka 2010-ben új tulajdonoshoz került, és napjainkban India egyik legnagyobb ipari és szolgáltató konglomerátuma, a világ 100 országában 144 ezer alkalmazottat foglalkoztató Mahindra & Mahindra csoport biztosítja a SsangYong következő évek modelloffenzívájának pénzügyi hátterét. A tervek szerint 2013 és 2016 között öt teljesen új modellt mutat be a SsangYong, és globális eladásait megkétszerezve 2016-ra évi 300 ezer gépkocsi értékesítését tervezi.

A magyarországi visszatérést az új kompakt terepjáróval indítják: a Korando a SsangYong teljesen új dizájnvilágának első képviselője, mely az olasz Giorgetto Giugiaro formatervező munkája. Az új Korando a SsangYong történetének első önhordó karosszériás autója, mely egy benzines és kétféle dízelmotorral, hatfokozatú manuális, vagy automata sebességváltóval, illetve első- és összkerékhajtással is rendelhető. A modell forgalmazása a nyár végén indul.

Márkakrónika

Az 1939-ben alapított dél-koreai üzleti csoport 1954 óta foglalkozik autógyártással, a Ha Dong-hwan nevű négy-kerékhajtásúakat először csak Dél-Koreában ismerték. A társaság neve 1986-tól SsangYong lett, ami Ikersárkányt jelent. 1991-től együttműködött a Mercedesszel az erősen Jeep fazonú Korando és Musso terepjárók, valamint motorok és kisteherautók fejlesztésében. 2005-ben többségi tulajdont szerzett a cégben a legnagyobb kínai autógyár, a Shanghai Automotive (SAIC), ekkor úgy látszott, hogy hosszú távon lesz stabil háttér az új modellek fejlesztéséhez, valamint az értékesítési hálózat megerősítéséhez, de nem így történt. 2010-ben a SsangYong többségi tulajdonosa lett az indiai Mahindra. A SsangYong dél-korai Pupyong üzemében tavaly tízezren dolgoztak, és százezer személyautót gyártottak.

Régi márka, új nevű importőrrel

2010 októberétől kettő, idén nyártól pedig már három autómárkát (Saab, Isuzu, SsangYong) képvisel Magyarországon a Polar Mobil Kft., melynek terveiben továbbiak nagykereskedelmi forgalmazása is szerepel itthon és a régióban. A választék bővítése után a cég neve WAE (Wallis Automotive Europe) lett, mert ez jobban tükrözi nemzetközi jellegét.

A SsangYong új sportterepjárója, a Korando
A SsangYong új sportterepjárója, a Korrando
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.