Jól fogy a sör, a Heineken 42 százalékkal növelte nyereségét
A forgalma 5,2 százalékkal 7,52 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 7,147 milliárdhoz képest. A profit szervesen - vagyis változatlan valutaárfolyamokkal és csoportösszetétellel számolva - 17 százalékkal nőtt egyszeri tételek nélkül, a forgalom viszont 2 százalékkal kisebb volt így az egy évvel korábbinál. Az első félévben 86,4 millió hektoliter sört adott el a csoport, ez 11 százalékkal több a tavalyi első félévi 78 milliónál, de szervesen 2,3 százalékkal csökkent a mennyiség. A Heineken magyar részlege, a soproni székhelyű Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 4-5 százalékos árbevétel-növekedésre számít idén a tavalyi, 1 százaléknál kisebb bővülés után.
Tavaly a cég 47 milliárd forint nettó bevételt ért el, miközben az értékesítés 6 százalékkal 1,993 millió hektoliterre csökkent. Ez jobb, mint az iparági átlag: a múlt évben a magyarországi cégek sörértékesítése mintegy 12 százalékkal fogyatkozott meg, a belföldi eladások ennél kevésbé, 9 százalékkal mérséklődtek a Magyar Sörgyártók Szövetségének (Sörszövetség) tudomása szerint. Így a Heineken Hungária Zrt. piaci részesedése tavaly 29,4 százalékra nőtt a 2008-as 28,5 százalékról.
A Heineken Hungária adózott eredménye tavaly 3 milliárd forint volt, 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az exportja 7,7 százalékkal 150 ezer hektoliterre nőtt.
A Heineken csoport egészében, átvészelve a 2008-as meredek zuhanást és folytatva a bővülést felvásárlások révén, tavaly 1,018 milliárd eurós adózott eredményt ért el, majdnem ötször többet a 2008-as 209 milliónál. A bevétele 14,701 milliárd euróra nőtt 14,319 milliárdról. Tavaly 159,1 millió hektolitert sört adtak el világszerte, kissé kevesebbet a 2008-as 161,5 milliónál.