Jókora összeget vett ki a kereskedők zsebéből a hőség

A szokatlanul hosszú hőhullámban csak azokban a kereskedelmi egységekben pörgött a kassza, ahol működött a légkondi. Örülnek viszont a jégkrémgyártók.

A nagy légkondicionált bevásárlóközpontokban és a lakóhely közvetlen közelében lévő kiskereskedések forgalma nőtt a hőhullám alatt, míg a többi kereskedelmi egységekben jelentősen, volt ahol 10 százalék fölött csökkent. Túl azon, hogy a nagy hőségben eleve kevesebb élelmiszerre van szükség, nagyobb méretű, például tartósfogyasztásicikk-bevásárlással sem szívesen bajlódtak a vásárlók a melegben.

Míg összességében a kereskedelmi üzletekben stagnált a forgalom a hőség alatt, a számarányában kisebb, ám forgalmi részesedésében meghatározó nagy, és főleg hűtött légterű áruházakban már jobban ment a bolt.

Az Auchannál Gál Judit kommunikációs vezető elmondta, hogy a hőhullám idején 10-15 százalékkal emelkedett az áruházaik összforgalma. A termékeken belül az ásványvizek eladása ugrott meg legjobban, ott 30-40 százalékos forgalomnövekedést mértek.

A Tescónál az összforgalomról nem nyilatkoztak, annál is inkább, mivel jókora eltérések lehettek az országos hálózaton belül, így például a Balaton menti üzleteikben jóval nagyobb növekedés lehetett a hőséghullám alatt, mint például az egyéb vidéki, ám nem vízközeli helyeken.

A hőség idején a jégkrémek és a sörök, illetve – vegyes termékkörű áruházakról szólva – a vízparti sportkellékek a legkelendőbbek. A sörök forgalma az eltelt hetekben 10-15 százalékkal ugrott meg, míg a jégkrémeké akár extrém, 50-80 százalékos forgalomnövekedést is elért, ami ugyanakkor nem szokatlan jelenség, mivel a jeges édességek eladása kifejezetten a nagy hőséghez kötődik.

Ugyanakkor a GfK Hungária piackutatása szerint az idei jégkrémszezonban a nagy hőségnek köszönhetően már most meghaladták az eladások a tavalyi év harmadik negyedévének az adatait. A GfK szerint a haza háztartások főképpen diszkontokban, hipermarketekben vásárolnak jégkrémet, kilogrammonként átlagosan 600 forinttért.

A kereskedők java részénél ugyanakkor a hőhullám komoly bevételkiesést hozhatott, ami minden bizonnyal hozzáadódik a korábbi hónapokban regisztrált forgalomcsökkenéshez. Mint arról korábban írtunk, az év eleji stagnálás után a hazai kiskereskedelmi forgalom újra csökkenni kezdett, és mára már az elemzők többsége akár 1,5 százalékos piaczsugorodást vár az idei évre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.