Jó éve volt a Trilaknak
Hozzátette: az idén 25 éves cég stabilan nyereséges, 2013-hoz képest 40 százalékkal, csaknem 700 millió forintra tudta növelni adózás előtti eredményét tavaly.
Az exportértékesítés adta a forgalom negyedét, mintegy 3 milliárd forintot, a legfontosabb exportpiacok között Romániát, Csehországot és Szlovákiát emelte ki, és megjegyezte, hogy a cég vakolatokkal a lengyel és a francia piacon is jelen van.
Miavecz István beszámolt róla, hogy a több mint 1000 terméket számláló kínálatukból tavaly 300 volt az új termék. Az üzletfejlesztés idén több irányban folytatódik, 150-200 új terméket terveznek bevezetni, és az amerikai PPG Industries leányvállalataként a Trilak felel a nemzetközi vállalatcsoport dél-európai exportjáért, mint régióközpont - mondta. A déli piacokon elsőként Görögországban jelennek meg ebben a hónapban a Trilak, a Trinát, a Héra és a Lazurán termékekkel. Az athéni exportirodából a volt jugoszláv utódállamokat, Törökországot, Görögországot, Ciprust és Albániát látják majd el - közölte.
Ismertetése szerint a budapesti Trilak-gyár - amelynek elődje 108 éves - Közép-Európa legmodernebb festékgyára, évente 300-500 millió forint közötti összeget fordított gyártástechnológiai fejlesztésre, automatizálásra. Elmondta, hogy a budapesti gyárban évente 30 ezer tonna festéket gyártanak, a dolgozók létszáma közel 300. Az ipari festékgyártás forgalma mintegy 8 milliárd forint, Magyarországon a PPG szállítja a festéket a Mercedes-, a Suzuki-, és Audi-autógyárakba.
Kiss Attila termelési vezető arról beszélt, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a munkavédelemre, a gyár több mint 3 éve balesetmentesen működik.
Szabó Enikő marketing igazgató elmondta, hogy a cég évi 4000 liter festéket adományoz mintegy 100 közintézmény - óvodák, iskolák, hajléktalanszállók - felújítására. Az erzsébetvárosi tűzfal-rehabilitációs kezdeményezéssel 17 tűzfal újult meg, amelyek mára turistalátványosságnak számítanak.