Jennifer Lopez kampányol a Fiatnak
Az szinte már közhely, hogy az Egyesült Államokban harminckét éve a Ford F sorozata vezeti a népszerűségi listát: a modellből szeptemberben 54 ezret, az első kilenc hónapban 416 ezret, napjainkig több mint harmincmilliót adtak el. A második helyen a Chevrolet Silverado áll, majd a Toyota Camry és a Chrysler csoporthoz tartozó Ram következik. Dinamikusan nő a kereslet a kisebb autók iránt, üstökösként megy fel a személyautók toplistáján immár hatodik helyezett a Chevrolet Cruze, melyből idén 187 ezret adtak el, ami már az USA piacán sem jelentéktelen mennyiség.
Az Egyesült Államokban szeptemberben 1,05 millió új autó kelt el, ez 10 százalékkal több, mint a tavalyi ősz első hónapjában, az első kilenc hónapban eladott 9,5 millió autó 10 százalékkal több a tavalyi év azonos időszakánál. Az USA piacáról szóló előrejelzések évi most éppen 12 millió autóról szólnak, július végén még 13 milliós volt a terv, de lassult a tempó.
Szeptemberben 207 ezer autóval (+20%), az első kilenc hónapban 1,9 millió (+17%) autóval a General Motors vezet, majd a Ford, a Chrysler-Fiat Csoport és a Toyota következik. A Volvo vezet az eladások mértékének növekedésében, mert egy év alatt ötszörösére növelte forgalmát, ami az idei első kilenc hónapban 52 ezer autót jelent. A szeptemberi hónap nyertese a Ram ( +42%), a Mazda ( +37%), a Chrysler ((+36%) és a VW (+36%), vesztese pedig a Saab (-62%).
Ahogy az utolsó nyári hónapban, úgy az első ősziben is az USA piacán a Chrysler-Fiat csoport hatezer darabbal megelőzte a Toyotát. Ezt némileg segítette az olasz márka intenzív reklámkampánya, melynek filmjében Jennifer Lopez 12 millió dollárért vezeti a kicsike 500-as modellt: az olasz márka autóiból szeptemberben 2700, az első kilenc hónapban 14 ezer kelt el. A másik miniből, a Smartból 3700-at adtak el.