Jato: 51,7 százalékkal esett az új autók eladása az első félévben
Júniusban éves összehasonlításban ennél is magasabb, több mint 59,3 százalékos volt a visszaesés, összesen 5945 új autót adtak el - közölte legfrissebb felmérésének adatait a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég csütörtökön. Magyarországon a legnépszerűbb márka júniusban is a Suzuki volt, 780 eladott gépkocsival a piac 13,12 százalékát tudhatta magáénak, noha a havi értékesítés 65 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest.
A legnagyobb visszaesést az Opel, a Skoda és a Chevrolet szenvedte el, 71,66, 68,55, illetve 67,30 százalékos csökkenéssel.
Piaci részesdést tekintve második helyen áll a Ford 11,1 százalékkal, harmadikon az Opel 9,92 százalékkal. Júniusban valamennyi autómárka eladása csökkent a tavaly júniusihoz képest.
A felmérés szerint az európai új autó piac lassan halad a talpra állás felé, bár a 2009 első félévében produkált értékesítési adatok még mindig messze elmaradnak a tavalyi év azonos időszakának eredményeitől. Június végén az össz-európai új autó piac 10,3 százalékos mínuszt mutat 2008 azonos időszakához képest, azonban a januári adatokhoz viszonyított 15,7 százalékos javulás némi bizakodásra ad okot, ugyanis az idei év első hónapjában az elmaradás 26 százalékos volt 2008 januárjához képest - derül ki a közleményből.
Júniusban is a Volkswagen Golf dominálta az eladási toplistákat 32,8 százalékos növekedéssel tavaly júniushoz képest. "Az év felénél járva most már nagyobb biztonsággal állapíthatunk meg piaci trendeket a rövid távú csúcsok és hullámvölgyek analizálása helyett" - idézik a közleményben David Di Girolamot, a Jato Consult vezetőjét. A piackutató cég vezetője szerint a hatékonyan működő helyi roncsprogramok erőteljesen és megnyugtató folyamatossággal éreztetik hatásukat az adott piacok új autó regisztrációs számaiban. Most még szinte lehetetlen végső következtetéseket levonni a jelen piaci helyzet alapján, azonban az egymás után bevezetett ösztönző programok, valamint a lassan visszatérni látszó vásárlói bizalom feltételezni engedi, hogy év végére az európai új autó piac talán eléri a 2008-as szintet - olvasható a közleményben.