Játékpiac: egyre nagyobb a Legoember
A vállalatcsoport tavaly csaknem 11 százalékkal, 25 382 millió dán koronára (3403 millió euró) növelte árbevételét az elmúlt évi 23 095 millió dán koronáról (3103 millió euró). Az éves üzleti eredmény 8336 millió dán koronára nőtt a 7606 millió dán koronás értékről - ez 10 százalékos növekedés.
A vállalatcsoport a foglalkoztatottak száma terén igencsak impozáns eredményt ért el, miután a teljes munkaidőben alkalmazottak átlagos száma 13 százalékkal növekedett: számuk 1355 fővel 11 755 főre nőtt.
Az árbevétel-növekedést egy olyan globális játékpiacon sikerült elérniük - fogalmaz a cég üzleti jelentése -, amely 2013-ban enyhén csökkenő tendenciát mutatott. Az észak-amerikai piac értékesítései csökkentek, míg az európai piacok stagnáltak, azonban nagyon változatos fejleményeket lehet itt megfigyelni. Ázsiában a japán piac továbbra is csökkent, miközben a kínai eladások tovább növekedtek.
E trendekkel szemben a Lego Csoport eközben minden piacon forgalomnövekedést ért el. Míg az USA, az Egyesült Királyság, Közép- és Észak-Európa nagy piacai egészséges, egy számjegyű növekedési rátát realizáltak, a legtöbb piacon két számjegyű volt az értékesítés bővülése. Különösen Ázsiában volt erőteljesen tapasztalható a növekedés amellett, hogy a Lego számára ez viszonylag kis piacot jelent.
Annak ellenére, hogy a Lego várakozásai szerint a következő években a játékpiac alacsony, egy számjegyű növekedést fog mutatni, Jorgen Vig Knudstorp elnök-vezérigazgató úgy gondolja, hogy a vállalat túlszárnyalhatja a globális piaci növekedést, és növelni tudja részesedését.