Itt az év első óriásüzlete!
A Novartis AG 39,3 milliárd dollárt szán arra, hogy az Alconban főtulajdonos, szintén svájci Nestlét, valamint a többi kisrészvényest kivásárolja, végrehajtva ezzel a Daniel Vasella vezérigazgató által megszabott „előrelátó és szemrevaló" stratégiát, amelynek szerves része a nagy haszonnal kecsegtető szemészeti üzletág megerősítése.
A Nestlé az értesülések szerint 52 százalékos pakettől válna meg, részvényenként 180 dollár körüli áron, ami összességében 28,1 milliárd dolláros bevételhez juttatná az élelmiszeripari konszernt. A közkézben lévő Alccon részvények mindegyikéért 2,8 sajátrészvényt ajnlott fel a Novartis, ez 11,2 milliárd dolláros csereügyletet takar.
A bejelentés nem hatott a meglepetés erejével, hiszen a Novartis most csupán a tavalyelőtt áprilisban kikötött opciós jogával él. Akkor a Nestlé 10,4 milliárd dollárt kapott egy 25 százalékos Alcon részvénycsomagért a Novartistól. Az Alcon, az Opti-Free kontaktlencse tisztító gyártójának megszerésével teljessé válik a Novartis szemgyógyászati-szemápolási portfoliója, amely a Ciba Vision és a Lucentis márkákat is tartalmazza.