Itt az egyszerűsített energiaszámla

Az áttekinthetőbb számlák mellett a közüzemi ügyfélszolgálatok ezután kötbért fizetnek, ha 15 napon belül nem adnak érdemi választ az ügyfélpanaszokra. Ugyanígy ha a késedelmes számla rendezés után nem kötik vissza három napon belül a szolgáltatást, úgy a visszakapcsolási díj felét, majd negyedik naptól az egész összeget elengedik.

Gyorsul az ügyfelekkel kapcsolatos eljárás a szolgáltatóknál - ígérte Szollár Domokos kormányszóvivő a közüzemi fogyasztóvédő intézkedés csomagról, amelyet a kormány szerdán fogadott el.

Az Elmű budapesti ügyfélszolgálatán tartott tájékoztatón a szóvivő bemutatta az egyszerűbb és közérthetőbb energiaszámlát. Boross Norbert, az Elmű-Émász stratégiai igazgatója az egyszerűsítések között említette, hogy az ezer forintnál kisebb díjat csak akkor kell kifizetni, amikor a göngyölített számla összege meghaladta az ezer forintot. A hétvégi házak, garázsok villanyszámláját a társaság kamatmentesen meghitelezi a fogyasztóknak.

A számlák egyszerűsítéséhez két-három hónap átfutás kell - mondta Szollár Domokos -, így szeptembertől a számla első oldalán lényegében a fogyasztó adatai mellett csak a számla értéke szerepel. A részletek a hátoldalon lesznek, és aki további információk kér, az a szolgáltatók honlapján megtalálja majd. A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a számlán lévő tájékoztatás segíti a tudatosabb energiafelhasználást.

Az ügyfélszolgálaton gyorsul az ügyintézés. A szolgáltatóknak 15 napon belül érdemi választ kell adniuk az ügyfél megkeresésére, és ha nem teljesítik ezt, akkor kötbért kell fizetniük. Boross Norbert elmondta, hogy a 15 napos határidő betartása egyes szolgáltatóknak jelenthet problémát, az Elmű-Émásznak nem. A határidő egyébként az európai átlag alatt van.

A tartozás miatt kikapcsolt szolgáltatást a számla teljes kifizetése után két napon belül vissza kell kapcsolni. Ellenkező esetben a harmadik napon a visszakapcsolási díj 50 százalékát kell elengednie a szolgáltatónak, a negyedik napon pedig a 100 százalékát.

Szigorították az előre tervezett karbantartások maximális idejét is. Egy téli napon például legfeljebb nyolc órán át lehet szüneteltetni az áramszolgáltatást.

Szigorították a szolgáltatásváltás szabályait is, és fix határidőket állapítottak meg arra, hogy a fogyasztót a régi szolgáltatója "átengedje" az újhoz.

A következőkben a szolgáltatók üzletszabályzatában kell rögzíteni a kapcsolódó szolgáltatások díját. Iyen például a mérő felszerelésének ára.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.