Internetes rekordforgalom Amerikában

Az Egyesült Államok keleti partvidékén tomboló hétvégi hóvihar miatt szinte kiürültek az amúgy is nehezen megközelíthető áruházak és bevásárlóközpontok. Az amerikaiak azonban nem szabotálták el karácsonyi ajándékvásárlásaikat, hanem a meleg szobából, a monitor elé ülve online adták fel rendeléseiket

A ShopperTrak piackutató adatai szerint 12,4 százalékkal esett vissza a forgalom múlt szombaton a keleti part hóviharok sújtotta városaiban, miközben ugyanott az egy évvel korábbinál 13 százalékkal magasabb költést tapasztaltak az internet virtuális áruházaiban. A karácsonyt megelőző hétvégén 767 millió dollár került így át fogyasztók zsebéből a kereskedők kasszáiba.

Elszánt amerikai vásárló küzd az elemekkel Somerville városában. A többség otthon töltötte a Szuper Szombatot
A man carries a holiday wreath through a nor'easter winter snow storm in Somerville, Massachusetts December 20, 2009. The storm could take a big bite out of retail sales on one of the busiest shopping weekend of the year. REUTERS/Brian Snyder (UNITED STATES - Tags: ENVIRONMENT)

Bill Martin, a ShopperTrak társalapítója közleményében meg is jegyezte, hogy az idei úgynevezett Szuper Szombat gyatrán sikerült, s ebben a válság mellett a csapnivaló időjárás a bűnös. 2002, azaz az adatgyűjtés megkezdése óta nem volt ilyen rossz Szuper Szombatjuk a kereskedőknek, pedig általában ez a nap szokta a megdönteni a karácsonyi forgalmi rekordokat.

A szombattal zárult héten összesített adatai szerint az egy évvel korábbinál 1,2 százalékkal költöttek kevesebbet az amerikaiak ajándékok vásárlására. A péntektől vasárnap estig tartó hosszú hétvégén 2,1 százalékos visszaesést tapasztaltak, szerte az Egyesült Államokban 18,8 milliárd dollárt költöttek ekkor ajándékokra. Az internetes vásárlások múlt heti mérlege 4,8 milliárd dollár volt, s kedden minden idők rekordját is sikerült felállítani, 913 millió dolláros napi forgalommal - írja a Reuters.

A netes költés 4 százalékkal múlta felül a tavalyi szezon első ötven napjában mértet, és 25,5 milliárd dollárt tett ki a comScore piackutató felmérése szerint. Most már csak az a kérdés, hogy logisztikailag meg tudják-e oldani az amerikaiak, hogy a temérdek ajándék időben eljusson rendeltetési helyére: a karácsonyfa alá.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.