Internetes-piac: ígéretlicit után lassú kapcsolat
Kifejtette, a széles sáv fogalma nincs pontosan definiálva, s ezért a tényleges sávszélesség szolgáltatónként és díjcsomagonként mást jelent, illetve változik.
Az ügyvezető elmondta: kirívó esetben az is előfordulhat, hogy a tényleges sávszélesség a névlegesnek alig pár, jobb esetben 16-20 százalékát éri el, ám ma ez teljesen jogszerű. Közölte, a magyar piacon a sávszélesség garancia szolgáltatónként és csomagonként is változik. Ráadásul, a feltöltési sebesség jóval elmarad a letöltési sebességtől, ami különösen azon felhasználók körében okoz nehézségeket, amelyek munkájuk során nagyobb adatállománnyal dolgoznak.
Farmosi Attila kifejtette, a fogyasztók tehát nem minden esetben azt a szolgáltatást kapják, amire szükségük lenne, miközben mindezt egyre alacsonyabb áron ígérik nekik azért, mert a piaci szereplők óriási árharcot vívnak. Az ügyvezető úgy vélte, a felhasználók gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy mi okozza a kapcsolat lassúságát. A szolgáltatók sok esetben a központ és a kapcsolat létesítés helye közötti földrajzi távolságra, vagy a nem megfelelő modemre hivatkoznak.
A minőségi szolgáltatás azonban számos egyéb tényezőtől is függ. A kiváló kapcsolat alapja a magas rendelkezésre állású hálózat, a minőségi eszközpark és a hálózat optimális kihasználása. A lassú kapcsolatot általában a magas overbooking arány - a kapcsolat kialakításához szükséges eszköz túlfoglalása - okozza. A költségek csökkentése érdekében több előfizetőt kapcsolnak rá egy rendszerre, mint amennyit az ténylegesen képes kiszolgálni.
Optimális foglalási aránnyal azonban már jó minőségű és megbízható sávszélességű internet kapcsolatot nyújthatnának a szolgáltatók - mondta Farmosi Attila. Aláhúzta, az ügyfeleket leginkább a korrekt szolgáltatásokkal és árakkal, s nem hűségnyilatkozatokkal lehet megtartani hosszú távon.
Az 1997-ben alapított, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő társaság 40 főt alkalmaz, árbevétele tavaly 430 millió forint volt, míg az idén 500 millió forint lesz. A társaság folyamatosan nyereséges. A cég Budapesten és az agglomerációban saját hálózatán szolgáltat, ügyfeleinek 75 százaléka vállalat. A cégnek összesen 1.600 saját előfizetője van, de más cégeken keresztül is ad el szolgáltatást.
Az ACE Telecom éves árbevétele 30 százalékát fordítja fejlesztésekre. Az ügyvezető elmondta, a rájuk eső 10 millió forintos távközlési adó miatt az idén szűkebb lesz a fejlesztésekre fordítható keret, a megmaradó pénzt azonban kiemelt fejlesztési területekre költik.