INtelligens ügyfélszolgálat: magyar fejlesztés EU-s pénzből
A beszédtranszkript nem tökéletes, erről csak a CIA bunkereiben álmodoznak - mondta Vadász Pál, a Monatana Tudásmenedzsment Kft. vezetője, amikor bemutatta, hogy egy új, magyar fejlesztésű rendszer miként alakítja valós időben szöveggé az ügyfélszolgálati munkatárs és a mobil-előfizető telefonbeszélgetését, jelenleg még ötven százalék feletti pontossággal.
Ez adja ugyanis az alapját annak a világszinten is új, a beszélgetéseket azonnal elemző, intelligens ügyfélszolgálati rendszernek, amelyet már ma is tesztelnek, de várhatóan 2012 tavaszán vezeti be a Vodafone Magyarország Zrt. A rendszer szöveggé alakítja a telefonos beszélgetést, s annak elemzésével azonnal segíti az ügyfélszolgálatos munkáját, valamint későbbi elemzésekre is lehetőséget ad.
A hívást azonnal a megfelelő kategóriákba lehet sorolni, de a statisztikák megmutatják az ügyfélszolgálatok kihasználtságát, s így hatékonyabban lehet szervezni a munkát. Ki lehet gyűjteni az egyes témák kapcsán felemerülő kérdéseket, így a vállalatok képet kaphatnak arról, pontosan mit kell kommunikálniuk az ügyfelek felé, vagy hol nem elégségesek az ügyfél számára előzetesen biztosított információk. - Adott ügyfél hívásaitr is lehet elemezni, s pillanatok alatt képes feladni a rendszer az előzményeket - mondta Vadász Pál.
- A miskolci ügyfélszolgálati centrumunkban fogjuk hasznosítani a rendszer előnyeit, s ha elkészül az idegen nyelvű változata is, akkor ez az innovatív fejlesztés exportálható a Vodafone más vállalatainál is - mondta Beck György, a Vodfafone elnök-vezérigazgatója. Egy ilyen rendszer persze spórol az igénybevcevő cégnek is. Például azzal, hogy csökken az ügyintézéshez szükséges idő, s ha az ügyfél jól működik, növeli az egyfél-elégedettséget is. Például azzal, hogy segíti beazonosítani a problémát, s így kikerülhető az a négy-ötszintes menü, ami rendszerint taszítja a felhasználókat.
A hazai kis- és közepes IT cégek és tudósok közös projektjében megvalósuló projekthet az EU és a magyar állam több, mint 218 millió forint támogatást adott, ami a kétharmada a teljes, 336 milliós befektetésnek.- A rendszert könnyebb átültetni más nyelvekre, mint az angol, vagy francia fejlesztéseket, hiszen a magyar nyelv alaktani szempontból bonyolultabb, mint a legtöbb nyelv - mondta kérdésünkre Mihajlik Péter, a fejlesztésben résztvevő ThinkTech Kft. ügyvezetője. Ugyanakkor, a hangszintetizáló rendszer az angol fejlesztésekben bonyulultabb, hiszen a világnyelv et ezerféle kiejtéssel beszélik.