Indulnak a Mercedes vonatok
Elkészült a kecskeméti Mercedes gyárat a Cegléd-Szeged vasútvonallal összekötő 906 méter hosszú vágány, melynek 450 millió forintos költségét a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. biztosította. Stefan Putzlocher logisztikai vezető a keddi ünnepségen elmondta, hogy a gyár építése során a magyarországi partnerek a vállalt munkálatokat időben elkészítették, így az ipari vágány is a tervezett időben, kevesebb mint kilenc hónap alatt épült meg. Mosóczi László, a MÁV Zrt. infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettese kiemelte: a vágány Magyarország egyik legfontosabb ipari létesítményét köti össze a Budapest-Cegléd-Szeged vasútvonallal.
Az üzemszerű szállítás 2012. márciusában indul meg a pályaszakaszon. Az alkatrészek döntő hányada vasúton érkezik, valamint az elkészült autók többsége is a most készülő vágányon fogja elhagyni a Mercedes gyárat. Az összekötő vágányt a MÁV Zrt. száz százalékos leányvállalata, a MÁVGÉP Kft. építette. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: a szállítások lebonyolítása komoly szervezést igényel a MÁV részéről, mert a Cegléd-Szeged közötti egyvágányú vonalon jelenleg is nagy a vasúti forgalom.
Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere az átadáson kiemelte: az elmúlt három évben sokan, sokat tettek annak érdekében, hogy a Mercedes-Benz időben be tudja indítani a termelést a gyárban.
A vasúti fejlesztés első része 1 milliárd forintba kerül, melyet a magyar állam finanszíroz. Ennek keretében 2 vágányt meghosszabbítanak a 7 kilométerre lévő kecskeméti vasútállomáson, és bővítik azt. A tervek szerint a termelés beindulása után napi 5 pár tehervonat fogja a gyárat kiszolgálni.
A 800 millió euró beruházással épülő új kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport rastatti gyárával működik együtt, amely a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontja. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd. Az első, értékesítésre gyártott személygépkocsik 2012 elején készülnek el.