Indulhat az M0-s déli bővítése
Az építkezés része az M0-ás körgyűrű M1-es és M5-ös autópálya közötti bővítésére vonatkozó nagyprojektnek, amelynek finanszírozására az Európai Unió 453,6 millió euró támogatási keretet hagyott jóvá a közelmúltban, amint azt Varju László a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára a keddi kormányszóvivői tájékoztatón bejelentette A teljes nagyprojekt a 15 százalékos nemzeti önrésszel együtt több mint 120 milliárd forintos összköltségből valósulhat meg.
Az M-0 déli ág II. Konzorcium - amelynek vezetője az A-HÍD Építő Zrt., tagjai pedig Közgép Zrt., Strabag-MML Kft., Magyar Aszfalt Kft., Colas Hungária Kft. - 34,87 milliárd nettó ajánlati árért építi meg a szóban fogó útszakaszt.A beruházás folyamán az M0-ás említett szakaszán - a meglévő 2x2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett - megépül a második pálya. Így az M0-ás körgyűrű említett szakasza 2x3 forgalmi, plusz leálló sávos autópályává bővül.
A fejlesztés során a kivitelezők átépítenek összesen három csomópontot és létesítenek 11 műtárgyat, utóbbiak közül kettő folyami nagyhíd: a Hárosi Dunahíd, valamint a Soroksári Dunaág-híd. A környezet védelme érdekében pedig 6,8 hektár úgynevezett véderdőt is telepítenek és 1.300 méter zajvédő falat is létesítenek.
A beruházás részeként valósul meg az M0 déli szektor és Budapest XXII. kerület közúti kapcsolatának fejlesztése is. Ebből a célból a Növény utca - 6-os számú főút kereszteződésében külön szintű csomópontot alakítanak ki, és onnan a Nagytétényi útig új, 2x1 sávos útszakasz is épül.
A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretében. A munkálatok tervezett befejezési határideje 2012. harmadik negyedévé - tartalmazza a közlemény.