Indul a hozamvadászat - Fedélzeten a Fidelity

Újabb nagy hal akadt a Citibank hálójába: bő egy évvel azután, hogy az amerikai J.P. Morgan befektetési alapjait elkezdték Magyarországon forgalmazni, ma már a Fidelityt is ügyfeleik között tudhatják. A feltörekvő országokban 300 milliárd dollárnyi befektetést kezelő brit cég csütörtökön jelentette be, hogy alapjai közül többet nálunk is jegyezni lehet a Citibank és a Raiffeisen hálózatában.

A Fidelity Worldwide Investment gondjaira 1800 milliárd dollárt bíztak a befektetők, ebből 300 milliárdot - 130 befektetési alapjukon keresztül - a feltörekvő országok piacain fialtatnak a cég szinte mindenhol jelen lévő portfóliómenedzserei. Az 1969-ben alapított, s azóta magántársaságként működő, az alapítók és a menedzsment tulajdonában lévő brit vagyonkezelő a nagy hozamú befektetések nagymestere.

Ügyfélkörét most magyar intézményi és privát banki ügyfelekkel szeretné bővíteni, ebben lesz a segítségére a Citibank, amelynek tehetős Citigold ügyfelei számíthatnak elsősorban a Fidelity szakembereinek tapasztalatára. Batara Sianturi, a Citibank Magyarország elnök-vezérigazgatója a Fidelity stratégáival tartott közös sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a Citibank a szektort sújtó nehézségek ellenére nyereséges tudott maradni, s az idén 2,6 százalékos növekedéssel számolnak.

A gond az, hogy amíg ők növekednek, addig a magyar gazdaság rendesen zsugorodik, a GDP tavalyi 1,7 százalékos visszaesését idén stagnálás követheti, a gazdaságban alacsony, 0-0,5 százalék közötti fejlődési potenciál van. Sianturi büszkén szólt arról, hogy egy év alatt 7700-ról 8400-ra nőtt a magyar leányvállalat Citigold ügyfeleinek a száma, s hogy bankja szervezőként szerepet játszott a múlt heti 3,25 milliárd dolláros magyar államkötvény-kibocsátásban.

A siker „fő kovácsaként” a piacokon uralkodó likviditásbőséget említette, ami szerinte 2015-ig mindenképpen kitart majd. Ilyen környezetben a befektetők hozamvadászként csapnak le a magas megtérüléssel kecsegtető papírokra.

Reményei szerint a magyar intézményi befektetők is hasonlóképpen cselekszenek, amikor a Fidelity kínálatával szembesülnek. A cég több részvény- és kötvényalapja jelenik meg a hazai kínálatban, melyek vonzó alternatívát jelenthetnek a privát banki ügyfelek és az intézményi befektetők számára a jelenlegi magyarországi kínálattal szemben.

Adam Lessing, a Fidelity Worldwide Investment ausztriai és kelet-európai vezetője, aki egyben a társaság magyarországi piacra lépését is felügyeli, potenciális növekedési piacot lát hazánkban. Úgy véli, az ázsiai és feltörekvő országbeli részvényalapok, kötvényalapok iránt fokozott érdeklődést tanúsíthatnak a magas hozamra vágyó magyar befektetők – húzta alá Lessing – a Fidelity Emerging Europe, Middle East and Africa (EMEA) Fund és a Fidelity Asian High Yield Fund alapjait a befektetők figyelmébe ajánlva.

Mint mondta, a részvények és a kötvények gondos kiválasztása a helyi ismeretekkel és kapcsolatokkal rendelkező portfóliómenedzsereiket dicséri, ők beható elemzések után döntenek arról, hogy a kurrens és attraktív vállalati papírok közül melyikből tárazzanak be. Ehhez szerteágazó szempontrendszert alakítottak ki beépített védelmi mechanizmusokkal, elkerülendő az árfolyamok nem várt irányú mozgását.

Az idén nem sok spiritusz lesz az ipari termeléssel foglalkozó vállalatokban, szerintük a fogyasztáshoz kapcsolódó szektorokban lesz fantázia – a feltörekvő piacokon legalábbis. Megtudhattuk, hogy a globális gazdasági növekedés mintegy 70 százalékáért felelős feltörekvő országok a következő tíz évben eltérő növekedési lehetőségeik miatt két csoportra oszlanak: nyertesekre, azaz olyanokra, akik fiatal fogyasztói közösséggel és nagy belső felvevőpiaccal rendelkeznek – mint Kína, Oroszország, Brazília és Mexikó –, és vesztesekre, amelyek alatt a külső hatásoknak erősen kitett, elöregedő társadalmakat értik.

Bár ki nem mondták, ez utóbbi leírás áll Magyarországra. Vigasztaló lehet azonban számunkra, hogy az alacsony gazdasági növekedés közepette is meg lehet találni majd nálunk is a jól fialó befektetéseket. A részvények választéka széles, két-háromezer cég papírjai közül kell kiválasztani azt az alig több mint százat, amelyre hosszú távon is építeni lehet – vallják a Fidelitynél.

Alapelvárás a magas nyereség önfinanszírozó fejlődési potenciállal, azaz a cég maga termelje ki a fejlesztésekhez szükséges forrásokat, ne legyen eladósodva, tisztességes osztalékot fizessen, domináns szereplő legyen saját ágazatában és tulajdonosbarát menedzsmenttel rendelkezzen.

Ezeknek a feltételeknek például tökéletesen megfelel a dél-koreai Samsung és a hazai piacán 70 százalékos részesedéssel bíró Nigerian Breweries sörgyár, de ami szomorú, hogy Budapesten magyar példát kapásból nem tudtak felhozni „portfóliós gyöngyszemként” a Fidelity szakemberei.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.