Idén a fapadosok húzzák Budapestet

Háromszázmillió euró körül alakul a Budapest Airport tavalyi árbevétele csoportszinten, ennek ellenére a reptér veszteséges lehet. Idén kevesebb, jövőre több új járat indulásával számolnak.

Háromszázmillió euró körül alakul a Budapest Airport tavalyi árbevétele csoportszinten, ennek ellenére a reptér veszteséges lehet. Idén kevesebb, jövőre több új járat indulásával számolnak. A reptéren bíznak abban, hogy a kormány megoldja a Malév ügyét.

Nagyon jó éven vagyunk túl, s idénre is növekedéssel számolunk, igaz csak öt százalék körülivel - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója egy, a tavalyi évet értékelő sajtóbeszélgetésen. A menedzser elmondta: tavaly csoportszinten, tehát az üzemanyag-üzletágot és más leányvállalatokat is beleszámolva, háromszázmillió euró körül alakul az árbevételük, a profit-kilátásokról azonban nem kívánt beszélni.

- A repülőtér-üzemeltetés nagyon hosszútávú szemléleletet kíván hiszen nagy beruházásokra épül a fenntartható üzleti modell, jelenleg is nyolcvan millió euró értékeű beruházás van folyamatban. Éppen ezért természetesen, hogy vannak veszteséges évek, ahogy a mostaniak esetében is lehetséges, hiszen a beruházásokat finanszírozni kell - mondta Jost Lammers.

Hozzátette: a SkyCourt megnyitása nagymértékben hozzájárult a forgalom javulásához, mert a légitársaságok szinte azonnal értékelték az utaskiszolgálás minőségének a javujulását, ezt pedig később nemzetközi felmérések is megerősítették. 2012-ben folytatják a fejlesztéseket, ám a vezérigazgató szerint a szatelit-épületek kiépítése helyett sokkal fontosabb, hogy a régebbi, azaz a 2A és a 2B termináloknak helyet adó épületek minőségét és utaskiszolgálási szintjét közelebb hozzák a SkyCourt minőségéhez.

A budapesti repülőtér hatása igen komoly a magyar gazdaságra. A Szegedi Egyetem kutatása szerint az ország egyik legnagyobb foglalkoztatási helyszíne a Budapest Airport területe, minden céget beleszámítva több, mint 12 ezer embernek ad munkát (Frankfurt esetében ez a szám 60 ezer), miközben az utasszám egymilliós emelkedése 1300 munkahelyet generál.

Ami az új járatokat jelenti, idén néhány diszkont légitársaság indít ilyeneket, erről konkrétabban nem kívántak nyilatkozni, de várható az iparág legnagyobb szereplőjének ismételt megjelenése - a piaci pletykák alapján. Erre utal, hogy a reptéri vezetők szerint, míg tavaly a hagyományos légitársaságok jelentették a növekedés motorját, addig idénre ezt a hajtóerőt a diszkont légitársaságoktól várja a Budapest Airport.

Kam Jandu repülési igazgató elmondta: idén, a hatósági jóváhagyást követően várhatóan három százalékkal növekednek a reptéri díjak, amelyet a légitársaságok sokallanak ugyan, de még mindig az infláció szintje alatt marad, ráadásul régiós összehasonlításban rendkívül jó ár/érték arányúnak számít a pesti légikikötő. Hozzátette: az új járatok indítását ösztönző kedvezmény-rendszerrel nagymértékben mérsékelhetők a reptéri díjak.

A Malév helyzetéről beszélve a vezérigazgató elmondta: mindenben támogatják a légitársaságot , amely - s ezt többször is kiemelte a vezér - az utóbbi időben bizonyította, hogy az üzleti modellje életképes, még a téli időszakban is, annak ellenére, hogy a közelmúltban mindenki azt állította, hogy a Malév életében a tél mindig cash-flow negatív. Ehhez képest ezen a télen remek eredményeket mutatnak fel, az üzemi eredményeket tekintve.

- Optimista vagyok, hiszen a magyar állam képviselői a közelmúltban nyilatkozataik szintjén bizonyították elkötelezettségüket. Nekünk nagyon fontos a Malév, hiszen az átszállók nagy részét és a teljes forgalom mintegy negyven százalékát adja. Ezért támogatjuk őket rugalmasságunkkal, vagy példaul azzal, hogy a reptérre való beköltözésükkel három év alatt egymillió eurót tudnak megspórolni - hangzott el a sajtóbeszélgetésen.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.