Huszonötmilliós bírságot kapott az Aldi

A német diszkont is ugyanazzal trükközött, amivel a versenytársai is már oly sokan: országos akciót szervezett úgy, hogy a vevőcsalogató dömpingáras termékből alig volt a raktáron.

Huszonötmillió forintra büntette az Aldit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fogyasztómegtévesztésért. A GVH megállapította, hogy az Aldi úgy szervezett 2011. december 29. és január 4. között akciót a TEVION külső merevlemezre, hogy tudta előre: az áruházba betérő vásárlók közül csak kevesen tudnak majd vásárolni a kedvezményes árú termékből. 

A cég ugyanis eleve igen kicsi készlettel indult neki az országos akciónak, a vásárlótoborzó termék pedig pillanatok alatt elfogyott. Bár a kereskedők ilyenkor többnyire logisztikai, készlet-nyilvántartási problémákra hivatkoznak a GVH előtt, azonban él a sanda gyanú: úgy hirdetnek ilyen akciókat, hogy eleve belekalkulálják a szokásos GVH-büntetés árát is.

Az áruházba beédesgetett vásárlók ugyanis, ha már ott vannak, vesznek más, magasabb árréssel rendelkező terméket, így a kereskedő jól jár egy ilyen akcióval.

Korábban a Tesco, az Auchan, a Spar is kapott büntetést hasonló fogyasztómegtévesztésért. A legnagyobb ilyen bírságot a Tesco kapta, kereken 100 millió forintot.

A GVH azzal indokolta a 25 milliós bírságot, hogy az Aldi reklámja nagy vásárlói kört ért el. A versenytörvény szerint az Aldinak harminc napja van arra, hogy a bírságot befizesse.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.