Húsz órát vesztegeltek a Wizz Air utasai
Csaknem húsz órát vesztegeltek a Wizz Air tegnap délutáni járatának utasai, mert a légitársaság gépe egy technikai hiba miatt nem szállhatott fel időben. A Budapest Airport járatinformációi szerint a járatot törölték, ám ugyanez a járat a mai járatinfóban a tegnap esti gép járatszámával szerepel, e szerint ma 16.27-kor érkezett meg a tegnap esti 19.15 helyett.
– A Wizz Air W6 2284 számú Brüsszel Charleroi-Budapest járata június 30-án késett a repülőgép előre nem tervezett karbantartása miatt, amire egy technikai hiba miatt volt szükség. Az utasok számára étkezést és szállást biztosítottunk az előírásoknak megfelelően, a járat ma, helyi idő szerint 14:29-kor szállt fel. A Wizz Air elnézést kér az érintett utasoktól a késésért, de az utasaink és munkatársaink, valamint a repülőgép biztonsága elsődleges fontosságú számunkra – mondta Daniel de Carvalho, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere.
Kérdésünkre kifejtette: a problémát egy, a pilótafülke műszerein megjelenő hibajelzés okozta - hogy pontosan milyen, azt nem részletezte -, aminek az eredetét a járat személyzete nem tudta "megfejteni", ezért a Lufthansa Technik karbantartó cég egyik szakemberének kellett Charleroi-ba utaznia, hogy ellenőrizze, minden rendben van-e a géppel.
Az érintett járat utasai az Indexnek arról számoltak be, hogy a gép még elgurult a kaputól, majd hajtóműhibára hivatkozva nem szálltak fel. Azt azonban fájlalták, hogy senki nem volt a Brüsszeltől viszonlyag távol eső repülőtéren, aki tájékoztatta volna őket a kialakult helyzetről. Állítólag a reggel 8.40-kor induló gépre felfért néhány utas a Charleroi-ban rekedtek közül.
Az Airbus A320-as kiesése komoly gondot okozott a fapados cég mai menetrendjében is: már a tegnap esti Milánó Malpensa felé induló gépük is négyórás késéssel szállt fel, ma pedig a varsói járat hat, a London Lutonba közlekedő délutáni gép pedig négyórás csúszással teljesít.
– 1500 kilométeres távolság alatt 250, a fölött pedig 400 eurós kártérítés illeti meg az érintett járatok utasait a vonatkozó EU-s jogszabályok alapján. Ez alól csak a vis maior kivétel, ám a normál üzembentartás mellett bekövetkező technikai hiba nem számít annak – mondta lapunk kérdésére Schulhof Barbara, a járattörlésekben és késésekben érintett utasok érdekképviseletével foglalkozó flight-refund.eu ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a kiesett gép miatt közvetve érintett más járatok esetében pedig a vis maior sem mentesíti a légitársaságot a kártérítési felelősség alól. – Húsz óra késés rengeteg, ezalatt az idő alatt a légitársaság átalakíthatta volna a gépek rotációját, hogy az utasainak ne kelljen ekkora késést elszenvedniük - mondta a szakember.
A Wizz Air menetrendjét mostanság egyetlen gép kiesése is komolyan érinti, hiszen június nyolcadikán a légitársaság egyik gépe Ciampinoban egy kényszerleszállás után olyan szinten megsérült, hogy hosszú hetekre ki kellett vonni a forgalomból.