Hónig megvizsgáltatja a MÁV-végkielégítéseket
Szamos Alfonz pályavasúti főigazgató 38 évi munkaviszony után összesen 87 millió, Csontos Endre forgalmi igazgató pedig 41 év után közel 60 millió forint juttatásban részesült, amikor távoztak a MÁV-tól - közölte tegnap az állami vasúttársaság, reagálva a Magyar Nemzet ezzel kapcsolatos cikkére. Sipos Sándor az anyag szerint mindössze két és fél évig dolgozott a cégnél portfóliókezelési vezérigazgatóhelyettesként: a MÁV közlése alapján ő nem kapott végkielégítést, de a le nem dolgozott két havi felmondási idejére szintén kapott 8,8 milliót. A MÁV-közlemény megemlíti még a korábban hírbe hozott Tömpe Istvánt, aki 2003-2004-ben stratégiai vezérigazgató-helyettes, 2007-ben pedig tanácsadóként jegyezték a MÁV-Startnál, ám egyszer sem kapott végkielégítést.
A reagálás nem tér ki Kugler Flórián egykori humánpolitikai vezérhelyettesre, akiről a TV2 azt állította, hogy 2006-ban több mint 67 milliós végkielégítéssel távozott. A MÁV sajtóosztályától úgy tudjuk, ez utóbbi adat megfelel a valóságnak - mi több, tőlük származik -, így az is, hogy Kugler cége később a MÁV-Starttól vett fel tanácsadási pénzeket. (A cikk Szamos Alfonz és Csontos Endre esetében kissé, Sipos Sándornál nagyságrendekkel magasabb összegről szól.)
A közlemény bizonyos cikkek kapcsán leszögezi: a vezetőket sem bánatpénz, sem titoktartási pénz, sem egyéb jogcímen nem illeti meg további juttatás. Hozzáteszik: a MÁV minden esetben szabályszerűen járt el.
Ezzel a megállapítással viszont talán kissé előreszaladtak: lapunk információi szerint ugyanis Hónig Péter, a tulajdonosi jogokat képviselő közlekedési miniszter vizsgálatot kezdeményez az ügyben a MÁV-nál. A minisztérium felkéri a vasúti cég igazgatóságát, vizsgálja meg, a hírekben szereplő számok igazak-e, illetve a vasúttársaságnál az utóbbi időben kifizetett végkielégítések megfeleltek-e a belső szabályzatoknak - közölte lapunkkal a közlemény kiadásával egy időben Hónig Péter. Ezen túlmenően annak áttekintését is kérik a testülettől, hogy a végkielégítési szabályok megfelelnek-e az üzleti etikának, a társaság és a tulajdonos érdekeinek. A tárcavezető ennek határidejét egyelőre nem kívánta megjelölni, mint ahogy a hírekben szereplő összegeket sem kívánta minősíteni.
A MÁV sajtóosztályán lapunkat úgy tájékoztatták, ilyen minisztériumi kezdeményezésről egyelőre hivatalosan nem tudnak.