Hídfelújítás miatt két évig dugó lesz!
Szombattól két éven át jelentős forgalmi változásokra, esetenként a repülőtéri gyorsforgalmi út teljes lezárására is számítani kell Kőbánya-Kispesten, ahol elkezdődik az 1978-ban átadott Sibrik Miklós úti felüljáró felújítása. A vasúti vágányok, a reptéri gyorsforgalmi út és az M3-as metró felett átívelő híd szerkezetét legutóbb 1978-ban újították fel, azóta rendkívül rossz állapotba került.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházása során – mint arról a társaság közleményében hírt adott - a kivitelező kicseréli a híd rendkívül rossz állapotú szerkezeti elemeit, új útpályát épít, valamint átalakítja a gyalogos járdát: a híd mindkét oldalán 3,5 méterre szélesített, a közúttal duplasoros szalagkorláttal elválasztott gyalog-kerékpárutat építenek. A nyugati oldalra eső gyalog-kerékpárút a Kőbánya felőli részen a meglévő kétirányú kerékpárúthoz csatlakozik, a kispesti félre eső pedig a metróvégállomás és a bevásárlóközpont elérhetőségét biztosítja, csatlakozva az ott megépült kerékpáros létesítményekhez.
A felújítás alatt a közúti forgalom mindkét irányban 1-1 sávon haladhat a felüljárón. Szombaton már lezárják a Kőbánya felé vezető két forgalmi sávot, és ugyanettől az időponttól a XIX. kerületi Vak Bottyán utcán a városközpont felől érkezve a Sibrik Miklós útra vezető balra kanyarodó sávot is. A felüljáró forgalmának korlátozása mellett – egyes bontási és daruzási munkák idejére – négy időpontban a Ferihegyi repülőtérre vezető út forgalmát is korlátozni fogják, első alkalommal várhatóan a június 14-éről 15-ére (szombatról vasárnapra) virradó éjszaka, amikor teljes hosszában lezárják a gyorsforgalmi utat.
Megváltozik a Kőbánya-Kispest Metróállomáson a buszvégállomás forgalmi rendje is: a gyorsforgalmi út mellett található területen ideiglenes peront alakítanak ki, egyes buszjáratok leszállóhelyét ide helyezik majd át. Mindezeken felül félpályás, jelzőőrös irányítás melletti lezárásokra kell számítani éjszakánként a Ferihegyi repülőtérre vezető úton, valamint a Sibrik Miklós úti felüljárón is.
A várhatóan 2016 nyaráig tartó munkálatokat már nem lehetett tovább odázni, a híd állapota veszélyessé vált, a szerkezet alsó részén már állvány, illetve háló védi a híd alatt közlekedőket. a lehulló betondaraboktól.