Híd az Ipolyon. Na, az elakadt
Március 2-án adták át az építési területet, és megkezdődött az Ipoly-híd építése, azonban az Ipoly magas vízszintje és az átázott meder miatt nem tudták folytatni a munkát - mondta Serfőző András. Közölte: a kivitelező Hídépítő Zrt. megépítette az elkerülő utat, elvégezte a geodéziai felméréseket, de a munkagépeket, így a cölöpverőket, betonkeverőket, illetve a cölöpelemeket hetek óta már a helyszínen őrzik, mert nem lehet dolgozni.
A társulás csütörtökre megbeszélést hívott össze, ezen részt vesz a Hídépítő Zrt. képviselője, valamint a Porr Zrt. képviselője is, utóbbi cég építi majd a második Ipoly-hidat Szécsény és Pető-Pösténypuszta között. Serfőző András azt mondta, a késedelemhez jelentős anyagi szankciók fűződnek, de személyes véleménye szerint be tudják fejezni a munkát határidőre, ha augusztus elején hozzáfognak.
Az Ipoly folyó jelenlegi vízállását a közepestől már kicsit alacsonyabbnak nevezte, hozzátéve, ha a folyó nem kap utánpótlást, augusztus elején már alkalmas lesz a terület a munkára. Mint mondta, nem csak a vízszint okozott gondot, hanem az átázott meder is, a talaj felső rétegének ugyanis legalább 20-30 méteres szakaszon ki kell száradnia.
A hidak közül szlovák kérésre építik meg elsőként a ráróspusztait. A két Ipoly-híd megépítésére 2009 áprilisában nyert 7 millió eurót uniós forrásból a pályázó szlovák-magyar konzorcium. Az összeg a beruházási költség 85 százalékát fedezi, a fennmaradó 15 százalékot közösen finanszírozza Magyarország és Szlovákia.