Hétszázmillióba kerül a T-Mobile-nak a leállás
A T-Mobile vezetője köszönetet mondott az előfizetőknek a türelmükért és a megértésért. Nem volt teljes a leállás - szögezte le kérdésünkre a T-Mobile vezetője. - 28-30 százalékos forgalomcsökkenést érzékeltünk az előző naphoz képest - mondta. Ez az adat a beszédforgalomra vonatkozik, hiszen az SMS és a mobilinternet megbízhatóbban működött.
A cég számításai szerint az üzemzavar összesen mintegy hétszázmillió forintba fog kerülni a cégnek, beleértve a kompenzáció gyanánt adott 10 hálózaton belüli percet és az egyéb költségeket is. A Winkler János által említett 160 millió forintos árbevétel-kiesés igen komoly tétel: egy előfizetőre a cég negyedéves jelentése szerint a legutolsó lezárt üzleti negyedévben havi 3090 forint bevétel jutott.
Azaz, egy napos teljes leállás előfizetőnként 100 forinttól fosztja meg a céget. Ez a teljes négy és félmilliót meghaladó ügyfélszámra vetítve 450 millió forint, vagyis, a 28-30 százalékos forgalomcsökkenés a statisztikákból számolva 150 - 160 millió forint - a statisztikák szerint is.
Szakértők szerint minél jobban belemegyünk az internet protkoll alapú hálózatok világába, hasonló hibák előfordulhatnak - tette hozzá Winkler János. Megállapították, hogy pontosan mi- és ki felelős a hibáért, de erről többet nem kívánt mondani a mobilcég első embere.