Budapesten is nyit a csinos pincérlányokról ismert Hooters
A Hooters nemzetközi étteremlánc Budapesten nyitja meg első magyarországi és egyben első kelet-európai egységét. Az étterem arról világhírű, hogy csinos lányokból áll a felszolgáló-gárda, akik narancsszínű vagy fehér topot és forrónadrágot viselnek: a formaruháról azt semmiképpen sem lehet állítani, hogy sokat takar. Enni éppúgy be lehet térni, mint a pultnál ülni egy italra, a márka marketing-üzeneteinek alapja az amerikai életstílus átélése. A Liszt Ferenc téren augusztus 27-étől várják a vendégeket, de előtte nagy, celebekkel tuningolt nyitópartit rendeznek szombaton.
Az atlantai székhelyű étteremüzemeltető vállalat, a Hooters of America egy éve került a Chanticleer csoport tulajdonába, s 1983 óta üzemelteti ezen a márkanéven az éttermeit. 430 Hooters üzemel a világ 27 országában, ebből 160 saját, a többit franchise alapon működtetik. A Hooters sztorija azonban a floridai Clearwaterből indult, s a dizájn, a lányok öltözete, valamint az éttermek belső kivitelezése csak apróbb részleteiben változott ahhoz képest.
A hely belső világa amerikai beach hangulatot idéz, zenegéppel, tévés sportközvetítésekkel, s az étlap is alkalmazkodik ehhez: tenger gyümölcsi éppúgy megtalálhatók rajta, mint a Hooters védjegyének számító fűszeres csirkeszárny, vagy épp az amerikai burger. Az éttermek bevételének átlagosan 68 százalékát adja az étel, négy százalékát a márkához kapcsolódó ajándéktárgyak értékesítése, míg közel egyharmad (28 százalék) az ital: sör bor és a tömény.
Az étteremlánc mára az Egyesült Államokon kívül már 27 országban nyitott üzletet, a franchisejogok megszerzéséhez komoly követelményeket kell teljesíteni: ötéves tapasztalatra van szükség az étterem-üzemeltetésben, minimum százötvenezer fős vonzáskörzetre van szükség, s a cégnek, amelyik belevág az üzemeltetésbe, kétmillió dolláros, közel félmilliárd forintos likviditást is igazolnia kell. Egy étteremért egyébként hetvenötezer dollár a franchise-díj, s tizenötezer dollár minden további egység után.
Magyarországon a márka tulajdonosa nyitja az éttermet, így ekkora befektetésre nincs szükség. Szakértőink szerint azonban az étterem kialakítása és a nyitás költségei így is meghaladják majd a százmillió forintot, ami azonban gyorsan megtérülhet a tulajdonosnak.
– A budapesti éttermünk egy igazi bulis hely lesz. A magyarok szeretik a jó konyhát, a lányok pedig a világ legszebbjei közül valók. A vendégeink elégedettek lesznek, ebben biztos vagyok – nyilatkozta Alex Hemingway, a Hooters tulajdonosa, a Chanticleer csoport európai igazgatója. A cégnél biztosak abban, hogy a magyar pincérlányokra világszerte büszke lesz majd az üzemeltető cég. Az persze egyelőre kérdés: mennyiben számítanak a magyar, s mennyire a külföldi, de az ismert márkákat kereső vendégekre.
A nyitás időpontja azonban jónak tűnik: a Malév csődje, s a fapadosok térhódítása közepette komolyan nőtt a hazánkba érkező külföldiek száma, legalábbis erre lehet következtetni a Colliers első féléves szállodakihasználtsági adataiból. Néhány hónapja Vörösmarty téren nyitott a hasonló profilú, de feljebb pozícionált Hard Rock Cafe is, amely jól pörög, de nagyon kicsi a magyar vendégek aránya. Olyannyire, hogy a vendégtérbe lépve a személyzet automatikusan angolul köszön, s a magyar vendégek beszámolója alapján ritka, hogy egy asztal felől magyar szót lehessen hallani.
A budapesti nyitás csupán a kelet-európai terjeszkedés első lépcsőfoka. A magyar fővárosban most nyíló étterem három szinten, összesen 280 férőhellyel várja a vendégeit – írja a cég által kiadott sajtóközlemény. Az augusztus 27-i nyitás előtt két nappal, 25-én szombaton a Hooters Budapest VIP party-t rendez, amelyen elsőként a hazai celebvilág találkozhat és ismerkedhet meg a magyar Hooters lányokkal.