Hétezer forintért adja a Samsung mobilt a Postafon

Ötezer mobil-előfizetést kíván értékesíteni az év végéig a Magyar Posta abból a konstrukcióból, amelynek értékesítését tegnap kezdték meg, Postafon néven. Ezzel elindult hazánk első virtuális mobilszolgáltatása.

Több hónapos egyeztetés után indult el a Magyar Posta feltöltőkártyás mobilszolgáltatása, amelyet a Vodafone hálózatán nyújtanak az előfizetőknek. A szolgáltatás indulásáról szóló sajtótájékoztató után ugyan még csak nyolc aktivált előfizetőt regisztráltak, de a tényleges vásárlók száma ennél jóval több volt - tudta meg a Népszabadság. Az előfizetéseket ugyanis a postahivatalokban rövid adminisztrációt követően lehet megvásárolni, ezt követően személyesen, telefonon, vagy az interneten aktiválni kell a SIM kártyákat. Az idei ötezres terv után jövőre hetvenezer előfizető bekapcsolását tervezi a Posta.

Mind a Posta, mind a Vodafone munkatársai az olasz, ír és portugál üzleti modellt tanulmányozták a szolgáltatás elindítása előtt, amely egyébként igen egyszerű konstrukció: 6990 forintért egy SIM kártyát és egy egyszerűen kezelhető, de divatos Samsung készüléket vásárolhat az ügyfél, amelyből 350 forint lebeszélhető, vagy SMS küldésre használható. A percdíj és az üzenetek díja egyránt 35 forint. Ha valaki csak SIM kártyát szeretne, azt 1550 forintért vásárolhatja meg. Az első feltöltés után 365 napig él a szám, azaz évente egyszer kell feltölteni.Természetesen extra szolgáltatások is elérhetők a rendszeren, azok díjszabása megegyezik a Vodafone telefonokéval.

Mint már korábban megírtuk, a Posta és a Vodafone a kisebb településen élő, idősebb felhasználóknak szánja a szolgáltatást, amelyet tegnaptól 721 postahivatalban árusítanak. Több, mint 1200 alkalmazottat képeztek ki az értékesítésre, s a Magyar Posta saját ügyfélszolgálati hátteret is ad a szolgáltatáshoz, ami azt jelenti, hogy a Postafon felhasználók első körben a postás alkalmazottakhoz fordulhatnak problémáikkal, s csak komolyabb problémák esetén kerülnek át az ügyek a Vodafone munkatársaihoz.

Beck György vezérigazgató pénteken hangsúlyozta: az értékesítés megkezdésekor több, mint 300 olyan kistelepülésen, vagy városrészben árulnak majd Postafone mobilt, ahol korábban helyben sem Vodafone, sem pedig Pannon, vagy T-Mobile szolgáltatáshoz nem jutott a lakosság.

Korábban már több cég próbálkozott MVNO - azaz saját mobilhálózat nélküli - szolgáltatás indításával, ám eddig egyiknek sem sikerült olyan életképes üzleti modellel előállni, amelyben a szolgáltatók is láttak volna fantáziát. A posta hatalmas értékesítési hálózata és múltja azonban meggyőzte a Vodafone-t. Az üzleti modell egyetlen részletéről sem adtak felvilágosítást, de annyit megtudtunk: a mostani együttműködés a „legkönnyebb" MVNO szolgáltatás, azaz a Postának semmilyen engedélyt nem kellett kérnie a szolgáltatáshoz, csupán saját márkaneve alatt értékesít egy speciális csomagot, gyakorlatilag úgy, mintha viszonteladó lenne.Megtudtuk azt is: a Vodafone kereste meg a Postát a lehetőséggel, akik kedvezően fogadták az ötletet.

Lapunk úgy tudja: mindhárom szolgáltató, folyamatosan tárgyalásban van további MVNO-jelöltekről, ám ezügyben még nem jutottak megegyezésre. Mindenesetre, a következő hónapokban további szolgáltatások indulhatnak. A megállapodások egyébként azért jönnek létre viszonylag nehezen, mert egy-egy MVNO hálózatba engedése tízmillió forintnál nagyobb beruházás a szolgáltatók részéről, azaz biztosnak kell lenniük abban, hogy a befeketetés meg is térül az ügyfelek költéseiből.

A külföldi üzleti modellek szerint az adott mobilhálózatra csatlakozó virtuális szolgáltatók egy kölcsönösen kialkudott fix díjon felül forgalomarányos díjat fizetnek az infrastruktúrát biztosító mobilcégnek, de arra is akad példa, hogy egy cég fix percet előre vásárol meg, s csak e fölött fizet forgalom-arányosan.

Egyes EU országokban már arra is van példa, hogy a mobilinternetet értékesítik a virtuális szolgáltatók, a Tchibo Németországban napi három euróért ad korlátlan elérést, de csak azokon a napokon kell fizetnie az ügyfélnek, amikor használja a rendszert. Érdekes módon, virtuálisnak tekinthető szolgáltatás hamarabb indult az internet-piacon, mint a beszéd esetében. A Pannon szolgáltatását már jó ideje értékesíti tovább az Enternet és az Invitel is, a vezetékes szolgáltatásuk kiegészítőjeként.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.