Hét perc alatt hatezer méterre - az új Airbus helikopter

Csaknem ötszáz helikoptert adott át 2013-ban az Eurocopter, amely Airbus Helicopters néven sikeresen engedélyeztette a legújabb gépét is: hét perc alatt emelkedik hatezer méter magasba, akár hat tonnával.

Új névvel és nagy tervekkel fut neki az Eurocopter, amelyet januártól már hivatalosan is Airbus Helicoptersnek hívnak. Növekedési terveik nem túl agresszívek: egy számjegyű bevétel-, és ennél komolyabb piaci részesedés növekedést vár a cég vezetése 2014-re. Csaknem két év késést követően ebben a hónapban befejeződött a legújabb modelljük engedélyeztetése, az EC–175-ös modell minden szükséges jóváhagyást megkapott.

A helikopterpiacon közel harmincszázalékos az Airbus Helicopters részesedése a világpiacon – mondta a cég sajtótájékoztatóján Guillaume Faury elnök-vezérigazgató. Tavaly Eurocopterként még 497 helikoptert adtak át az üzemeltetőknek, ami a korábbi év 475 darabjához képest komoly növekedés, de csaknem 91 darabbal kevesebb annál az eredménynél, mint a válság előtti rekordévben sikerült elérni: akkor 588 helikoptert adtak át a tulajdonosaiknak.

A cég bevételének 45 százalékát adták a katonai gépek 2013-ban, ezen a piacon 11 százalék a piaci részük, míg a civil felhasználásban 46 százalék. A világpiac 2013-ban a katonai helikopterek terén 803, míg a civileknél 799 eladott helikoptert jelentett. Az európai cég vezetője szerint Ázsia, különösen Kína jelenti a piac legerősebb húzóerejét, de szinte minden országban kapcsolatban állnak állami és civil ügyfelekkel, mert nagy az igény a rugalmasan használható légi járművekre.

A most engedélyezett EC–175-ös modell az egyik legnépszerűbb lehet, hiszen nagy, 6-10 tonna közötti felszállótömeg mellett is gyors emelkedésre képes, és akár hatezer méteren is képes repülni: egy nemrégiben elvégzett teszten hat perc ötvennégy másodperc alatt érte el ezt a magasságot, ami hatalmas erőt jelent.

Az Airbusnál a helikopterek fejlesztése az új, jobban automatizált és még biztonságosabb avionikai berendezések felé megy. De fontos szempont a nagyobb terhelhetőség és a nagyobb hatótávolság is, azaz annak elérése, hogy a helikopter gyorsabban és messzebbre tudjon repülni tankolás nélkül.  

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.