Hét hónap káosz az M0-on: útavató csak július végén

Négy helyett hét hónapot késik a hat sávosra bővített M0-ás Törökbálint és Diósd között. A káosz garantált. A csonka körgyűrű M6-os és M7-es közti szakaszán viszont júliusig az elhasználódott burkolatot is felújítják.

Megtréfálta az autósokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A közlekedési nagyberuházások soráért felelős cégnél tavaly nyáron még úgy számoltak: karácsonyra forgalomba helyezik az M0-ás első, irányonként három forgalmi és egy-egy leállósáv szélességűre bővített szakaszát Törökbálint és Diósd között. Nem így lett. A 6,7 kilométeres útszakasz állítólag kész, az útavató mégis elmaradt. Helyette a NIF-nél 2012 áprilisi forgalomba helyezést valószínűsítettek. Azóta azonban kiderült, hogy az autósoknak ennél is tovább kell várniuk.  

Nyílt közbeszerzési eljárást kezdeményezett az M0-ás M6-os és M7-es autópályákat összekötő régi pályáján elhasználódott aszfaltburkolat teljes felújítására a NIF Zrt. – tájékoztatta lapunkat az állami beruházó cég. Közleményük szerint a társaság március közepére tervezi a szerződéskötést a legelőnyösebb ajánlatot adó pályázóval. Ha a munkálatok április közepén terv szerint megindulnak, a felújítás 2012 júliusában fejeződhet be.

A NIF közlése szerint az M0-ás M1-es és M6-os közötti kilométereit, a régi pályarész felújításával kibővítve, 2012 nyarán adják a forgalomnak. Vagyis a tavaly decemberben hoppon maradt autósok előreláthatólag július végén próbálhatják majd ki, milyen kétszer három sávon autózni az M0-áson Törökbálint és Diósd között. Az új betonpályára azonban már hónapokkal hamarabb, talán március végén felhajthatnak majd.

És ez több lesz lehetőségnél: aki erre jár, annak egyenesen kötelező lesz. Az M0-ás meglévő aszfalt burkolatának felújítása ugyanis csak úgy lesz lehetséges, ha a javítások megkezdése előtt átadják a forgalomnak a körgyűrű új pályáját. A régi sávok burkolatának felmarása és az új, hét centiméter vastag kötő-, illetve négy centiméteres kopóréteg kialakításának idejére az M0-ás forgalmát részben, vagy teljes egészében az addigra hiánytalanul elkészülő betonpálya sávjaira terelik majd. 

Vagyis az addig hátralévő hét hónapban a személyautóval vagy éppen kamionnal az M0-áson haladóknak meg kell barátkozniuk az újabb és újabb terelésekkel, forgalmi korlátozásokkal. Ezen pedig az sem változtat érdemben, hogy a NIF-nél ígérik: a felújítás alatt nem fog csökkenni a használható sávok száma, a műszakilag kész új, kibővített szakasz segítségével jelentős forgalomkorlátozásra nem lesz szükség.

Tovább épül az M43-as

Az országhatárig érhet az M43 autópálya: a már elkészült Szeged-Makó szakaszhoz kapcsolódik a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.

A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely-Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes-Újszeged vasútvonalat keresztezi.

Az új útszakaszon két pihenőhely létesül: egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő Kövegynél.

A közbeszerzés értékelése után a kiválasztott kivitelező várhatóan 2012 májusában kezdi meg a munkálatokat, és a tervek szerint 2014 júliusában adhatják át a forgalomnak az országhatárig érő autópályát.

Járni már lehet rajta, de áprilisig csak gyalog
Járni már lehet rajta, de áprilisig csak gyalog
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.