Hatszázmillió euró az Audi győri leányvállalatának a nyeresége

A vállalat történetének eddigi legsikeresebb évét zárta tavaly az Audi AG – jelentette ki Rupert Stadler, a konszern igazgatótanácsának elnöke a németországi Ingolstadtban tartott sajtótájékoztatóján. A győri leányvállalat adózás előtti nyeresége 602 millió euró volt.

Az Audi tavaly összesen 1 millió 300 ezer autót adott el. Jelentősen nőttek az értékesítéseik Kínában, Németországban és az Egyesült Államokban. Árbevételük 24,4 százalékkal nagyobb  – 44,1 milliárd euró – volt, mint az előző esztendőben. A konszern operatív eredménye 60 százalékkal (!) nőtt, 5,3 milliárd euró. A vállalatnál csaknem 64 ezer munkatárs dolgozik szerte a világon. Közülük Győrött az üzleti év végéig 7322 szakember kereste a kenyerét.

Az Audi Hungaria Motor Kft. üzemcsarnokának gyártósorairól tavaly 39 ezer 518 személyautó gördült le, s 1 millió 884 ezer motor készült el. A magyarországi leányvállalat árbevétele 2011-ben 5 milliárd 598 ezer millió euró volt. Ez a korábbi évhez viszonyítva 17 százalékos növekedést jelent.

Az év legfontosabb eseménye Győrött az Audi és a város szempontjából is az új járműgyár alapkőletétele. Ez a beruházás – melynek a megvalósulása rendkívül gyors ütemben halad, s 2013-ban már befejeződik – 900 millió eurós befektetést jelent, s jóvoltából 2100 új munkahely létesül. Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke érdekességként megemlítette: tavaly összesen 30 ezer ember pályázta meg az Audi meghirdetett állásait.

Az Audi Hungaria Motor Kft. vezetői kora délután tartottak sajtótájékoztatót Ingolstadtban, ahol a győri cég számairól, terveiről részletesen beszámoltak. Thomas Faustmann szerint 2011 a motorgyártás „fénypontja” volt Győrben. Az alternatív meghajtású motorok összeszerelésének bevezetésével az eddigieknél is jobban kímélik a környezetet. Nemcsak a darabszám kiemelkedő, hanem az a technológia, mely az új erőforrások gyártásában megjelenik – hangsúlyozta. A kísérleti motorgyártó központnak önálló épületet emelnek, s minden eddiginél nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések. Az eddigi motorfejlesztés mellett ezentúl járműfejlesztéssel is foglalkoznak.

A járműgyártás bővítésének üteméről szólva elmondta: az építkezés területén az ott dolgozó munkagépek naponta 10 ezer kilométert tesznek meg. Az építkezésre fordított összeg 78 százalékát magyar kivitelező cégeknek juttatják. 

Johannes Roscheck, a pénzügyekért felelős ügyvezető a számok tükrében elemezte a 2011-es évet. Elmondta: az adózás előtti eredményük 602 millió euró volt, 3,8 százalékkal több, mint 2010-ben. 

Az Audi a legnagyobb magántulajdonú beruházó Magyarországon – emelte ki Roscheck.

Újságírói kérdésre válaszolva az ügyvezetés elnöke elmondta: a társaság valóban logisztikai, beszállítói park létesítéséről határozott. Győr és a közelében lévő gönyűi kikötő jött elsődlegesen szóba lehetséges telephelyként. Döntés még nincs, de Gönyű – ahol állami területen valósulhatna meg a beruházás – esélyei jók. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.