Hat százalékkal nőtt a Tesco forgalma
A Tesco tavalyi évről szóló előzetes beszámolójából kiderül, hogy a szolgáltatások bővítése és az innováció eredményeképpen a vállalat közel 6 százalékkal növelte forgalmát a 2011–12-es üzleti évben, így a 2010-es 666 milliárd forintos árbevételhez képest 2011-re 705,2 milliárdot forgalmazott a Tesco.
Emellett hét új üzlettel, összesen mintegy 11 ezer négyzetméterrel bővült a Tesco eladótere hazánkban.
Működése során 2011-ben a Tesco összesen 80,5 Mrd Ft adót fizetett be, amely tíz milliárd forinttal haladja meg az előző évi befizetéseket. Az összes adóból 12,2 Mrd forint volt a válságadó összege (ami a tavalyi évhez hasonlóan a legmagasabb befizetés a kereskedelmi vállalatok között) – adta közzé a cég.
2011-ben a vállalat folytatta a Regionális Beszállítói Fórum sorozatát, amelynek keretében magyar kis- és középvállalatoknak segít abban, hogy termékeikkel akár regionális, akár országos szinten a Tesco beszállítóivá váljanak. Visegrádon és Szegeden összesen hat megye élelmiszeripari vállalkozásait fogadták a Tesco beszerzői egy bemutatkozó beszélgetésre, amelynek eredményeképpen immár 98 regionális beszállító több mint 300 terméke kapható egy vagy több Tesco-áruházban.
A program 2009-es indítása óta számos példa van arra, hogy regionális szállítóból országossá tudott válni a Tesco partnere. Néhány cégnek sikerült exportpiacra is értékesítenie termékeit, aminek köszönhetően jelentős kapacitásbővítést tudtak végrehajtani.
A 2012–13-as üzleti évben a vállalat bővíteni kívánja kiskereskedelmi szolgáltatásait. Az üzleti év első napján indult a Tesco Mobile szolgáltatása, amely a Vodafone-nal közös vállalkozásban, negyedik mobilszolgáltatóként lépett a magyar piacra – közölte a Tesco.