Holnaptól az államé az E.ON gázüzletága - Hat-hét közműcéget vásárolna vissza a kormány
Németh Lászlóné a G7 című gazdasági műsorban arról is beszélt, hogy az áramszolgáltatásban az állami tulajdonú MVM Magyar Villamos Művek Zrt. szerepe erősödni fog, de az MVM-nek is nonprofit módon kell majd szolgáltatnia a lakosságnak.
Az energiaárakkal kapcsolatban kijelentette: a kormány szeretné biztosítani a lakosság számára, hogy az eddig megtett és az eddig bejelentett rezsicsökkentő lépések egy kiszámítható és hosszú folyamatban változatlanul megmaradjanak. A közművekre készülő szabályozás adja meg a törvényi keretet a lakosság biztonságához - mondta. Németh Lászlóné közölte: újabb változásokra nem lesz szükség a kormány energiapolitikájában, a szolgáltatókkal a megvásárlásukról megkezdett tárgyalások meghatározzák az irányt.
Jelenleg hat-hét közműcég tulajdonosával tárgyalnak a visszavásárlásról, az év végéig már több részletet lehet majd erről megtudni - tette hozzá a nemzeti fejlesztési miniszter.
Az önkormányzatok adósságának átvállalásával kapcsolatban a miniszter kifejtette: még vannak további lépések, amelyekkel segíteni lehet az önkormányzatokat, ilyen a költségvetésüket nagyon megterhelő PPP (Puplic Private Partnership) típusú szerződések megszüntetése. Az erre vonatkozó tárgyalások már megkezdődtek és 19 esetben már sikerrel járt a kormány. Ennek eredményeként tornatermek, uszodák kerültek vissza az önkormányzatok tulajdonába.
Az e-útdíjjal kapcsolatos kérdésre Németh Lászlóné kifejtette: figyelembe véve azt a 38,5 milliárd forintot, ami az eltelt néhány hónap alatt befolyt, vitathatatlan, hogy szükséges volt a rendszer bevezetése. Hozzátette: az eddigi mérések alapján beigazolódott az a várakozás, hogy az útdíj legalább fele külföldi fuvarozóktól folyik be. Véleménye szerint egy eltelt teljes negyedév adatai után lehet majd következtetéseket levonni, és lépéseket tenni például arra vonatkozóan, hogy milyen útszakaszokat lehet még bekapcsolni a rendszerbe.
A Sólyom Airways légitársasággal kapcsolatban úgy nyilatkozott: véleménye szerint szükség van egy hazai tulajdonú légitársaságra. Hozzátette, hogy a Sólyom Airways részletes terveit egyelőre nem ismerik, az majd az engedélyeztetési procedúra során fog kiderülni.