Háromezer milliárdból közel háromezer kilométer

A következő 16 évben 3 ezer milliárd forintos költséggel 2 ezer 900 kilométernyi új utat látna szívesen Magyarországon a Fidesz-kormány.

A következő két uniós költségvetési ciklusban, 2027-ig 2 ezer 900 kilométer út épül Magyarországon, 3 ezer milliárd forintból - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az M0-s autópálya déli szektorának bővítésén tartott sajtótájékoztatón csütörtökön.

Kurucz Árpád 2011.07.01. Digitális  
2011. július 1. Autópálya építések, autóút, M2 Budapest és Vác között. Forgalom, közlekedés. Fotó: Kurucz Árpád
Kurucz Árpád 2011.07.01. Digitális 2011. július 1. Autópálya építések, autóút, M2 Budapest és Vác között. Forgalom, közlekedés. Fotó: Kurucz Árpád

A 2 ezer 900 kilométer útból 500 kilométer lesz autópálya, ezer kilométer pedig autóút.

Az első ciklusban, 2020-ig évi 160 milliárd, azt követően pedig évi 210 milliárd forint lesz a felhasználás üteme - tette hozzá az államtitkár.

Az M0-s déli szektorának alépítménye eredetileg egy fél autópályára készült. Erre helyeztek kétszer két sávot, leállósáv nélkül. Balesetekkor ezért dugul be a forgalom. Most a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - mint beruházó - megépítteti a másik félpályát is. Így a déli szektor kétszer három sávos autópálya lesz, mindkét oldalon leállósávval - mondta a tájékoztatón Loppert Dániel, a NIF kommunikációs osztályvezetője.

A bővítés három ütemre oszlik. Az M1 és M6 autópályák közti szakasz az idén novemberre készül el. A túlsó végén az M5 és az 51-es számú főút közötti új pálya jövő év közepére készül el. Ekkortól a meglévő M0 két ideiglenes végpontja között nem az M5-ös autópálya lesz az összekötő szakasz.

Végül a középső szakasz - az M6 és az 51-es főút között - csak két év múlva, 2013 nyarára készül el. Ennek oka, hogy a Duna soroksári és Hárosi (fő) ágára is hidat kell építeni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.