Harmincmillióra büntették a Dunacorp Faktorházat

Az MNB harmincmillió forintos bírságot szabott ki a Dunacorp Faktorház Zrt.-re a telefonos panaszok nem megfelelő rögzítése miatt. A cég ügyfeleinek fizetési kötelezettsége továbbra is fennáll - rögzítik.
A panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a problémás követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt.-re - közölte az MNB csütörtökön.

Az elmúlt három évet felölelő vizsgálat feltárta többek között, hogy a cég nem rögzítette az ügyfelek telefonos panaszainak jelentős részét, illetve nem őrizte meg egy évig a rögzített hanganyagok egy részét. Ezzel a vállalat súlyosan korlátozta a fogyasztók azon jogát, hogy a hangfelvételt visszahallgathassák, az arról készített jegyzőkönyvet ingyen megkaphassák - olvasható a közleményben.

A kiszabott bírság összegének meghatározásánál az MNB figyelembe vette többek között az érintett fogyasztói érdekek jelentőségét, a hiányosságok számát, illetve a panaszkezelésre vonatkozó jogsértések ismétlődését és gyakoriságát is.
A feltárt problémák miatt az MNB 2014. szeptember 1-jéig kötelezte a Dunacorp Faktorház Zrt.-t a jogsértések kijavítására.
A jegybank hangsúlyozta a közleményben: a pénzügyi szervezetekkel szemben megállapított jogsértések és alkalmazott szankciók nem érintik a fogyasztók fizetési kötelezettségét a szervezetek felé, annak mindenkor kötelesek eleget tenni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.