Haladék a Tesco 'felszámolására'
A KDFSZ és a Tesco-Globál Áruházak Zrt. 13 gépkocsivezetője február 2-án kezdeményezett felszámolási eljárást a társaság ellen. A Tesco minden alapot nélkülözőnek minősítette a kezdeményezést.
A szakszervezet közleményben tudatta az MTI-vel, hogy felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco gyáli logisztikai központjának 13 dolgozója is, mert a társaság három évre visszamenőlegesen tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezen felül követelik a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is. A követelésük mintegy 10 millió forint.
A szakszervezet azt közölte, hogy a Tesco az úgynevezett frissáru-kiszállítást végző mintegy 220 gépkocsivezetőjének több százmillió forinttal tartozik. Közülük egyelőre 18-an szólították fel a vállalatot az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményeztek a társaság által elismert rendelkezésre állási díj miatt felszámolási eljárást.
A Tesco akkor azt közölte az MTI érdeklődésére: "a vállalat 200 hivatásos sofőrje közül mindössze 20 jelezte, hogy tárgyalni kíván a bérstruktúra és az ehhez kapcsolódó kifizetések kapcsán. A tárgyalások jelenleg is folyamatban vannak, és a Tesco arra törekszik, hogy minden érintett fél megelégedésére szolgáló megoldás szülessen".
A KDFSZ pénteki közleménye szerint az úgynevezett "express áruházak munkavállalóitól a területi vezetők felsőbb utasításra elvárják, hogy a munkaidejükön túl ingyen dolgozzanak a cégnek. Több munkavállaló is sérelmezi, hogy 7 hónap alatt több mint 500 órát túlórázott, még sem fizetnek neki".
Az érdekképviselet hangsúlyozza: megdöbbentek a bíróság döntésén, és azt remélik, hogy a sofőrök mihamarabb hozzájutnak jogos követelésükhöz.