Hagyják csődbe menni a Transzaerót
Bár kormányzati jóváhagyást élvezett a terv, végül három ok miatt meghiúsult. Először is a légitársaság részvényesei nem tudták konszolidálni a 75 százalék plusz egy részvényből álló pakettet, másodszor a Transzaero hitelezői nem fogadták el a javasolt adósságátütemezési tervet, végül pedig a pénzügyminisztérium nem volt hajlandó biztosítani a korábban megígért 85 milliárd rubeles állami hitelgaranciát az adósságátütemezéshez.
A szentpétervári székhellyel működő Transzaerót 1990-ben alapították, első járatukat 1991 novemberében indították el Moszkva és Tel-Aviv között. Jelenleg 103 útvonalon teljesítenek menetrend szerinti és charter járatokat. Flottájuk 97 gépből áll és 64 további gépre, köztük négy Airbus A380-asra van rendelésük, ezekből kettőt még idén átvettek volna.
A Transzaero és az 1923-ban alapított Aeroflot sok hazai és külföldi útvonalon is versenytárs volt. Az Aeroflot az idei első hét hónapban 14,6 millió, a Transzaero pedig 7,5 millió utast szállított.
Az orosz légitársaságok erősen megszenvedik a hazai gazdaság válságát: a belföldi járatok ráfizetésesek, a jól jövedelmező nemzetközi járatokon pedig csökkent az utasok létszáma. Ennek következményeként az orosz légitársaságok összesített vesztesége mintegy 30 milliárd rubelre (461,18 millió dollárra) emelkedett tavaly az előző évi 4,7 milliárd rubelről.
Az Aeroflot az idei első fél évben 3,54 milliárd rubeles (54,2 millió dolláros) veszteséget ért el, szemben a tavalyi első féléves 1,91 milliárd rubellel, miközben az utasok száma 8,7 százalékkal emelkedett.
A Transzaero utasainak létszáma 2,7 százalékkal emelkedett az első fél évben, vesztesége pedig 8,57 milliárd rubel (131,2 millió dollár) volt. Rövid lejáratú hiteleinek összege június végén 45,8 milliárd rubelt, a teljes adóssága pedig 67,5 milliárd rubelt, azaz több mint 1 milliárd dollárt tett ki.