Ha rossz a címzés, visszaküldik a reálhozamot
Az elmúlt tíz munkanap postai feldolgozási és kézbesítési tapasztalatai alapján elmondható, több esetben előfordult, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek reálhozam jogcímű kifizetési utalványok.
A leginkább előforduló hiba a nem létező utca és házszám megadása, vagy az irányítószám és település név pontatlansága, de a címzett nevében történt elírások is gyakoriak a kifizetési utalványokon. A postahelyek az ilyen esetekben kizárólag a hatályos üzletszabályzat szerint járhatnak el.
Amennyiben a postahelyek az utalványon feltüntetett jogosult átvevőt nem tudták értesíteni, illetve azonosítani, a jelenlegi szabályok szerint az utalványt kézbesíthetetlennek minősítik. Ezen utalványokat a 2011. szeptember 16-a előtt visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztár részére.
Az említett esetekben az összegek kiutalására a nyugdíjpénztárral való egyeztetést követően kerülhet csak sor. Annak érdekében, hogy a kifizetések az ügyfelek megelégedésére történjenek, a Magyar Posta javasolta a pénztáraknak, hogy a helyes címadatok megléte esetén, fontolják meg a visszaérkezett összegek újbóli kiküldését.