Ha harc, hát legyen harc! Bíróságon folytatódik a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal építése
Kosarat kaptak Gárdonyban a Velencei-tó partján futó vasútvonal építéséhez felhasznált betontermékek egy részét szállító cégek. A Kámea Consult és a Drex-Car Kft. még október elején kért birtokvédelmi intézkedést a település jegyzőjétől. Kérelmüktől azt remélték: megnyeri a helyi hatóság támogatását, így kibonthatják és elszállíthatják a gárdonyi állomás területén beépített, egy éve kifizetetlen kábelcsatornáikat. Az önkormányzat épületében azonban másképp gondolták. A vasútvonalat 55 milliárd forintért építő SZCKM 2008 Konzorciumot képviselő Mávépcell, a MÁV és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. érvelése alapján az egyik napról a másikra élő cégek kérelmét az aljegyző elutasította.
Tovább lépett Komjáti Mihály. A Kámea Consult és a Drex-Car Kft. jogi képviselője, birtokvédelmi kérelme elutasítása után sem adta fel: szerdán eljuttatta keresetét a Székesfehérvári Városi Bíróságra. Álláspontja szerint Gárdony jegyzője határozatában nem vitatta, hogy ügyfelei birtokvédelemre tarthatnak igényt, jegyzői intézkedést indokló birtokháborítás azonban nem történt. Így az ügyvéd a döntés elleni fellebbezésre megjelölt bírósághoz fordult.
Úgy tartja: ügyük gárdonyi állomása kérelmük elutasítása ellenére is hozott eredményeket. Kiderült például, hogy az általa képviselt cégek telephelyéről leszállított kábelcsatornákban valójában nem futnak gyenge-, illetve erősáramú kábelek. Ezek csupán az Európai Unió támogatásával megvalósuló vasúti beruházás következő, 2012-2013-ben kezdődő szakaszában kerülnének a helyükre. Ami azt jelenti, hogy a MÁV és a Mávépcell képviselőinek állításával ellentétben a beton kábelalépítmény a vasúti forgalom zavarása, illetve veszélyeztetése nélkül eltávolítható. Tehát a Kámea Consult és Drex-Car valójában nem hátráltatná a MÁV közszolgáltatásainak ellátását, ha elvinné mindazt, amiért nem kapta meg járandóságát.
Egyelőre nincs válasz arra: a székesfehérvári bíróság mikor veszi napirendjére a kisvállalkozók keresetét. De éppen így arra sincs garancia, hogy döntését végül minden érdekelt elfogadja majd. Így lehetséges, hogy az 55 milliárd forintból épülő vasútvonal beruházása körül még jóval átadása után is tart majd a pereskedés néhány millió forintért.