Gyorsulhat a vasút Gyomától Békéscsabáig

A vasútfejlesztés nem áll meg: a Gyomát Békéscsabával összekötő vonalszakasz korszerűsítésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közbeszerzési eljárást indított. A majdani kivitelezőtől az óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas vágányok megépítését, új peronok létesítését, állomásépületek átépítését várják.

Néhány év múlva gyorsabban jutnak majd el a vonatok Gyomáról Békéscsabára. Nyugati mintájú nagy sebességű vasút ugyan nem épül, de Budapest-Lőkösháza vonal felújításának keretében a harminc kilométeres vasúti pálya teljesen megújul.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) közlése szerint a vonalszakaszon átépül Csárdaszállás, Mezőberény, és Murony állomása. A köztük lévő vasútvonal új felsővezetéki rendszert kap, valamennyi állomáson aluljáró épül a peronok megközelítésére, az esélyegyenlőséget rámpák biztosítják majd. Gyomaendrőd belterületén új közúti aluljáró, Mezőmegyer területén új gyalogos-kerékpáros aluljáró létesül.

Az állomások átmenő fővágányait az óránként 160 kilométeres sebességgel haladó vonatok kiszolgálásának megfelelően alakítják ki. Az új peronok a sínkorona felett 55 centiméter magasak lesznek. De az állomások villamos felsővezetéki rendszere is átépül, a váltókat váltófűtéssel látják el, korszerűsítik a térvilágítást és a villamos energiaellátást.

A NIF pályázatára jelentkezőknek 2012 január 26-ig kell leadniuk ajánlataikat. Az eredményhirdetést egy hónappal később, március 26-án tartanák. A győztes pályázó szerződését április 16-án írnák alá. Ha ez a menetrend teljesül, az építkezés 2012-ben megkezdődhet, a megújult vasútvonalat pedig 2014 második felében adnák át a vonatoknak.


Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.