Gyorssegélyre szorult az Austrian Airlines

Az osztrák légitársaságnak gyorsan pénzre van szüksége, még mielőtt megvásárolja a Lufthansa, máskülönben nem tudja finanszírozni veszteségét.

A veszteségek sújtotta osztrák nemzeti légitársaság nem képes kivárni, amíg létrejön a frigy a Lufthansa-val: miután a legújabb mérleg adatai szerint az idei deficit eléri a 47,5 millió eurót. A 42 százalékos állami tulajdont érvényesítő Vagyonügynökség (ÖIAG) áthidaló kölcsönre kényszerül. A pontos összeget nem tették közzé, de a hírek szerint minimum 100 millió euró „előleget” utal az AUA-nak, amelyet azután a tavasszal esedékes 500 milliós alaptőke emelés összegéből – kamatostól – levon. Utóbbi összeg a Lufthansával szóban már megkötött, írásban a hét végén rögzítendő tranzakció előfeltétele volt, amit az eladó kénytelen-kelletlen elfogadott.
A menedzsmentet bírálók nem teszik kérdésessé, hogy Alfred Ötsch igazgató napjai meg vannak számlálva. Ha az adatok megfelelnek a valóságnak, akkor ez egyértelmű. De az is elképzelhető, hogy a vezetés mérleghamisítással akarja kikényszeríteni az AUA eladását  – teszik hozzá – s ez ismét csak ok lehet a leváltásra. Nem kevés bírálat éri az ÖIAG vezetését sem, amely nem először bizonyítja, hogy rossz gazdája a rábízott vagyonnak.
A Der Standard értesülése szerint az Austrian Airlines egy eddig közzé nem tett tervvel is rendelkezik arra az esetre, ha az EU nem hagyja jóvá  a jelentős állami tőkeinjekcióval megvalósuló frigyet a Lufthansával. Az elképzelések szerint új cég – 100 százalékos leányvállalat – alakulna, amely átvenné az AUA flottát jelenleg lízingelő vállalatot, és vele együtt a légitársaság működtetését.
Korábbi sajtójelentések szerint a Lufthansa egymilliárd eurót hajlandó fizetni az AUA-ért. Az ÖIAG-részvények mindegyikéért jelképes összeget, egy eurócentet kínál, a kistulajdonosok pedig 4-4,5 eurót kapnának részvényenként. Feltétele volt az is, hogy az osztrák kormány 500 millió eurót vállaljon magára a légitársaság adósságából, cserébe biztosítékot ad arra, hogy az AUA székhelye további harminc évig Bécsben marad.

Beszállópultok a bécsi repülőtéren
Beszállópultok a bécsi repülőtéren
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.