Gyorsan bővül a lapostévék piaca

Tavaly mintegy 300 ezer síkképernyős televíziót értékesítettek Magyarországon, csaknem 70 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.Ez a dinamikus növekedés nemcsak a plazma és LCD tévék iránti kereslet természetes növekedésének köszönhető, hanem a foci EB-nek és az olimpiának is.

 

Az  idei évben - a gazdasági recesszió ellenére is - globális szinten körülbelül 16 százalékos növekedést várnak ez elemzők - mondta Müller Endre, a Panasonic South-East Europe Kft.  marketing termékmenedzsere. A teljes televízió piacnak mintegy 15 százaléka plazma, illetve  85 százaléka LCD tévékből tevődik össze. Az LCD-k dominanciája annak  tudható be, hogy az LCD tévéket sokkal többféle és kisebb méretekben  is gyártják, amelyek így olcsóbbak is - vagyis a gyártók többet  adnak el belőle. A Full HD felbontású panellel rendelkező televíziók  értékesítése dinamikusan nő, 16 százalék körüli mértékben.

A Panasonic a síkképernyős tévék piacán 2007-ről 2008-ra növelni  tudta részesedését 14,1 százalékra, és így a magyarországi piacon a  harmadik. A plazma tévék esetében azonban a Panasonic vezeti a piacot közel 50 százalékos részesedéssel. Az LG azonban felzárkózóban van hozzá.

Müller megjegyezte: 2009-ben a 2007-es adatokhoz  viszonyítva a Panasonic felére csökkentette a plazma tévék energiafogyasztását az újgenerációs plazma (NeoPDP FullHD) tévék esetében.
A Panasonic South-East Europe Kft. magyarországi forgalma 10  százalékkal nőtt tavaly 2007-hez képest. A balkáni országokban  (Szerbia, Szlovénia, Bulgária, Horvátország, Bosznia Hercegovina) a bővülés 34 százalékos volt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.