Gyorsan bővül a lapostévék piaca
Az idei évben - a gazdasági recesszió ellenére is - globális szinten körülbelül 16 százalékos növekedést várnak ez elemzők - mondta Müller Endre, a Panasonic South-East Europe Kft. marketing termékmenedzsere. A teljes televízió piacnak mintegy 15 százaléka plazma, illetve 85 százaléka LCD tévékből tevődik össze. Az LCD-k dominanciája annak tudható be, hogy az LCD tévéket sokkal többféle és kisebb méretekben is gyártják, amelyek így olcsóbbak is - vagyis a gyártók többet adnak el belőle. A Full HD felbontású panellel rendelkező televíziók értékesítése dinamikusan nő, 16 százalék körüli mértékben.
A Panasonic a síkképernyős tévék piacán 2007-ről 2008-ra növelni tudta részesedését 14,1 százalékra, és így a magyarországi piacon a harmadik. A plazma tévék esetében azonban a Panasonic vezeti a piacot közel 50 százalékos részesedéssel. Az LG azonban felzárkózóban van hozzá.
Müller megjegyezte: 2009-ben a 2007-es adatokhoz viszonyítva a Panasonic felére csökkentette a plazma tévék energiafogyasztását az újgenerációs plazma (NeoPDP FullHD) tévék esetében.
A Panasonic South-East Europe Kft. magyarországi forgalma 10 százalékkal nőtt tavaly 2007-hez képest. A balkáni országokban (Szerbia, Szlovénia, Bulgária, Horvátország, Bosznia Hercegovina) a bővülés 34 százalékos volt.