Gyorsabban lehet majd lejutni az Adriára
Nagyobb lesz a horvát autópályák áteresztőképessége
A leghosszabb autópályákat kezelő állami cég, a HAC útjain tavaly közel 8,3 millió autó haladt át, idén azonban már 8,8 millió gépjárműre számítanak. Miután május 30-án átadták az A1-es, Zágráb-Split-Dubrovnik autópályán a Sveti Rok és a Mala Kapela alagutak mindkét irányú járatát, a nyáron várhatóan megszűnnek a leginkább a szombati turnusváltáskor kialakult több kilométeres dugók.
A közlekedés biztonságának növelése érdekében az autópálya-kezelő a rendőrséggel, a mentőkkel, a 112-es segélyhívót is működtető katasztrófavédelemmel és a Horvát Autóklubbal (HAK) együttműködésben gondoskodnak a gyors intézkedési lehetőségről. Az A1-es, az A3-as (Zágráb-Bregana) és az A4-es (Zágráb-Muracsány/Gorican) autópályán bármelyik ponthoz képest 40-70 kilométeren belül folyamatosan készenlétben állnak majd a mentők, akiket az útkezelők telephelyein állomásoztatnak.
Az A6-os, Fiume (Rijeka) és Zágráb közötti sztrádát koncessziós formában üzemeltető ARZ tájékoztatása alapján a lap arról számolt be, hogy a Zágráb előtti fizetőkapuknál a korábbinál ötszörösére növekszik az áteresztőképesség. A nyári csúcsforgalomban a jelentős torlódások miatt mindig neuralgikus pontnak számító Luckonál ugyanis bővítik a fizetőkapuk számát.
Az autósoknak érdemes az interneten vagy a rádióban az állandóan frissülő közlekedési információkat keresni. A Horvát Rádió második programja (HRT-2) minden félórában németül, olaszul és angolul is közli a közlekedőknek szóló legújabb tudnivalókat, míg a Horvát Autóklub weblapján (www.hak.hr) szintén három idegen nyelven folyamatosan nyomon követhetők a dugókkal, balesetekkel, építkezésekkel kapcsolatos információk.