Összelegózzák a gyorsabb fejlődést
A Deutsche Telekom az utóbbi két évben konszolidálta korábbi viharos viszonyát a magyar kormánnyal, legalábbis ez a látszat. A távközlési vezető szerint sok tekintetben konstruktív az együttműködésük a magyar vezetéssel, ám a digitális Magyarországért kötött partnerségi megállapodás aláírása óta eltelt több mint egy évben az elvonások szintjében semmi sem változott.
Tim Höttges vezérigazgató és helyettese, Claudia Nemat elindítja az új generációs hálózatot Fotó: Telekom |
A távközlési konszern ennek ellenére – Macedónia, Szlovákia és Horvátország mellett – Magyarországon is elindítja egységes, új generációs vezetékes hálózatát. Ez a korábbinál lényegesen gazdaságosabban üzemeltethető, s további előnye, hogy az egy helyen kifejlesztett szolgáltatásokat bármelyik országban könnyen be lehet vezetni, így rengeteg párhuzamosságot lehet megszüntetni az egyes leányvállalatoknál. Mindez pedig immár pénzben is kifejezhető előny.
Valamint kis országok jó fejlesztései is helyzetbe hozhatók. Nem véletlenül költött a Deutsche Telekom eddig 9,6 milliárd eurót a hálózat modernizációjára, s fordít további hatot erre Európában 2018-ig. A digitális analfabéták aránya óriási a régió országaiban, ezért nem elég a műszaki fejlesztés, hiszen sokan tudáshiány miatt nem tudnak élni a modern digitális szolgáltatások nyújtotta előnyökkel – vetettük fel az üzletasszonynak.
– Rengeteg energiát fektetünk a leszakadtak felzárkóztatására. Ám azokon a területeken kiemelkedően magas a digitálisan írástudatlanok aránya, ahová vagy nem jutott el az internetelérés, vagy csak drágán és gyenge minőségben – reagált Claudia Nemat. – Épp ezért az egyik legfontosabb, hogy mindenhová elvisszük a szolgáltatást, s ebben együttműködünk a magyar kormánnyal, elsősorban az Okosdigitális programunk révén – tette hozzá. Különös figyelmet fektetnek a fiatalok biztonságos internethasználatára és arra, hogy a helyi gazdaság is hasznot húzzon a digitális fejlesztésekből.
A 4G-s mobilinternet lefedettségében Magyarország Németországgal áll egy szinten, jelenleg mindkét ország területének nyolcvan százalékán elérhető az új technológia – mondta Claudia Nemat, s hozzátette: az intelligens technológiát használó, új generációs központi hálózatra a már említett országokban hetente százezer előfizetőt terelnek át. Mindennek köszönhetően 2018-ra, mire a teljes átállás befejeződik, az előfizetők nyolcvan százalékának minimum ötven megabites sebességű hozzáférése lesz, ráadásul a Magyar Telekom esetében már 2015 végére közel teljes lesz a 4G/LTE lefedettség.
Nemcsak a piac, hanem a szolgáltatások egységessége is szükséges ahhoz, hogy valódi értéket adjon a fogyasztóknak és kellő lendületet a helyi gazdaságoknak. – Ugyanakkor a kínálatot a felhasználók igényeihez kell alakítani minden egyes piacon, ma már nem tehetjük meg, hogy kitalálunk egy konstrukciót, és mindenütt azt próbáljuk eladni. Az új fejlesztésű termékeket összetevőkre bontjuk, mint a legót, mindenhol azokat az építőelemeket kínáljuk, amire igény van – magyarázta a DT vezetője.
Erre magyar megoldás a legjobb példa, amely a tévézést fogja megújítani, valamint lehetővé teszi, hogy családok drága játékkonzol nélkül játszhassanak a legnépszerűbb játékokkal a tévékészüléken. Ennek piaci bevezetésére az idén sor kerülhet. Németországban a legtöbb tévés tartalomért nem kérhetnek pénzt az előfizetőktől, de ha focival kapcsolatos, akkor erre az emberek hajlandóak áldozni. Mindez óriási lehetőség a helyi fejlesztő cégeknek is: bárhol kitalálnak valamit, ami működik, pillanatokon belül be lehet vezetni a DT összes érintett piacán.