Gyermekvasút lépésben: nincs pénz a felújításra

A Széchenyi-hegyen nem lesz szuperexpressz: a MÁV lehetőségeihez képest fejleszti a Gyermekvasutat.

Tar Sándorné, a MÁV Zrt. keskenynyomtávú személyszállítási szervezetének vezetője pénteken a Gyermekvasút nyárzáró sajtótájékoztatóján elmondta: évente egyre többen, legutóbb 300 ezren utaztak a Gyermekvasúton, többségük a nyári hónapokban. Az utasok 60 százaléka vásárol teljes árú jegyet, és 40 százalékuk vesz igénybe kedvezményt.

Évente 6600-6700 vonat közlekedik a Gyermekvasúton, népszerű a családi napijegy, illetve a gőzmozdony vontatta nosztalgia járat - tette hozzá.

A Gyermekvasút működtetése a MÁV Zrt. szervezeti keretében történik, és rendkívül nagy a társadalmi felelősségvállalás küldetése - hangsúlyozta Tar Sándorné.

Az anyagi lehetőségekről szólva kifejtette: nehezen tudnak pályázati forráshoz jutni a Gyermekvasút fejlesztéséhez, hiszen Közép-Magyarországon erre a célra nincs uniós lehetőség. Legutóbb 2007-ben tudtak pályázni fejlesztési forrásra, de akkor nem nyertek, így továbbra is a szűkösek a lehetőségek. Számításaik szerint több százmillió forintra lenne szükség a vasút felújításához.

Ennek ellenére lépésről-lépésre haladva igyekeznek akadálymentesíteni a járműveket, az állomáshelyeket, folyamatosan újítják fel a mozdonyokat, a kocsikat. Legutóbb korszerűsítették a jegykiadást a végállomásokon. A felújítások mellett bővítik a szolgáltatásokat, például lehetővé tették, hogy rendezvényekre, akár születésnapra kocsit lehessen bérelni a Gyermekvasúton.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.