Gyengélkedik a HU-GO

Terjed a hír, hogy leállt a tehergépkocsik elektronikus útdíjrendszere, a HU-GO. A kamionok ingyenes úthasználatának azonban még nem jött el az ideje: az ehhez elengedhetetlen teljes bénulásról legalábbis állítólag szó sincs, egy szoftverfrissítés miatt akadozik a rendszer.

„A mindig hatalmas sikertörténetként eladott HU-GO (elektronikus útdíjfizetés) a héten előforduló több súlyos probléma után ma reggel teljes rendszerleállásra kényszerült, ami várhatóan több napig fog tartani" – ezt a hírt osztotta meg lapunkkal egy forrásunk. Úgy tudják, az idén 150 milliárd, 2015-ben 184 milliárd forintot termelő rendszer megbénulását a központi szervereken futó adatbázis hibája okozta.

Egyes részszolgáltatások valóban akadoztak az elmúlt napokban, és kisebb, esetenként néhány perces leállások is voltak, de a HU-GO köszöni, jól van – tájékoztatta lapunkat Kibédi-Varga Lajos. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. szóvivője szerint a tehergépkocsik útdíjrendszere működik, és hamarosan többet tud majd, mint eddig. Kétségtelen azonban, hogy a folyamatban lévő szoftverfrissítések miatt az következő napokban előfordulhatnak lassulások, esetleg rövid kiesések az országos hálózaton. Ezt a társaság internetes honlapján előre be is jelentette.

Mi több, kérték azt is, hogy a megtett úttal arányos díjak fizetésére kötelezett fuvarozók is készüljenek fel az esetleges zavarokra. A fedélzeti egységet (OBU) használó járművek üzembentartóinak nincs teendőjük. Akik viszont viszonylati jeggyel használják a magyar úthálózatot, jól teszik, ha elővételben megváltják úthasználati jogosultságukat a hu-go.hu weboldalon, a viszonteladóknál, illetve a mobiltelefonos alkalmazás segítségével.

A HU-GO teljes leállása mindenesetre aligha maradhatna titokban. Részben, mert a kamionosok, valószínűleg nem hagynák szó nélkül, hogy nem tudnak fizetni az úthasználatért. Az érdekvédelmi szervezeteknél azonban lapunkat arról tájékoztatták: nem égnek a telefonvonalak, a gépkocsivezetők nem jelezték, hogy a HU-GO leállt volna.

A NÚSZ szóvivője ugyanakkor elmondta azt is: a két óránál hosszabb leállások esetén társaságuk köteles bejelenteni az üzemszünetet. Ha erre sor kerülne, a kieső időszakban a fizetésre kötelezettek díjmentesen használhatnák az utakat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.