Gyárbezárás, kutatóközpont eladás
Egy-két évvel eltolt modellváltások, csökkentett kutatási és fejlesztési költségek valamint gyárbezárások mellet újabb fúziókról is tárgyalnak a járműiparban.
Takarékossági okokból meghosszabbítják az autógyártók az egykoron még tízéves, majd négy évre rövidített modellciklusait. Általában egy új modell kifejlesztésére és gyártásának előkészítésre másfél-kétmilliárd eurót költenek a konszernek, de még egy kisebb ráncfelvarrás költsége is meghaladja a háromszázmillió eurót. Ezzel lassabban változik majd az autódivat, ami önmagában még nem nagy csapás, az már inkább, hogy később kerülnek az autókba a korszerű biztonsági eszközök és környezetbarát technológiák. A Volvo két évvel tolja el az XC90-es megújulását.
A tőzsdei részvényárzuhanások után felfüggesztették a General Motors a Chrysler egyesüléséről szóló tárgyalásokat, a Chrysler iránt érdeklődik még a Renault- Nissan konszern, valamint több kínai járműipari cég is. Második negyedévi 9,1 milliárd dolláros veszteségeinek csökkentésére a GM bezárta Janesville (Wisconsin) és Morain (Ohio) mellett működő, összesen háromezer embert foglalkoztató üzemeit és eladta svédországi fejlesztő központját, így a következő generációs - Szentgotthárdnak is szánt - négyhengeres turbófeltöltős motorcsalád tervezését a Saab Trolhattani részlegéhez telepítették.
A Mazda törölte második amerikai üzemének felépítését.
A spanyolországi Nissannál 1680 embert bocsátanak el, és a műszakok számát háromról kettőre csökkentik: a japán cég Barcelonában, Avilában és Cantabriában működő üzemeiben Pathfinder, Navara típusú terepjárókat is pickup modelleket, valamint Cabstar és Atleon teherautókat gyárt.