Gyalogolhatnak az esztergomiak: a buszokat leállítják
Németh Tamás vezérigazgató elmondta: az alapellátást - a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közösen kidolgozott megoldás alapján - a csaknem ötszáz távolsági, helyközi és elővárosi járattal biztosítják. Közlése szerint a helyközi menetrendi korrekcióval az idén mintegy 76 ezer kilométer teljesítménynövekedéssel számol a társaság - írta a Privátbankár.
A vezérigazgató beszámolt arról, hogy a jelenlegi adósságrendezési eljárásban befogadták ugyan a Vértes Volán tartozását, de ennek megfizetése továbbra is bizonytalan. A szolgáltatás további sorsáról, újabb pályázatról szóló előterjesztés többször is szerepelt az önkormányzati testület napirendi tervei között, de a témát eddig nem tárgyalták.
Nehéz elképzelni, hogy a több mint 30 ezer fős lakosú kisváros hogyan működik majd helyi közösségi közlekedés nélkül, de fontos leszögezni, hogy esztergomi önkormányzat nem követ el törvénysértést azzal, hogy nem biztosítja a közösségi közlekedést.
A helyi önkormányzatok működéséről szóló törvény tételesen felsorolja a települési önkormányzatok kötelező feladatait, amelyben a közösségi közlekedés (leánykori nevén: tömegközlekedés) nem szerepel. Sőt kifejezetten azon feladatok között van definiálva, amelyek esetében a települési önkormányzat maga határozza meg - a lakosság igényei alapján, anyagi lehetőségeitől függően -, mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.