GVH: szorul a Vodafone és a Magyar Telekom
A GVH álláspontja szerint Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. és a Magyar Telekom Nyrt. olyan tartalmú reklámokat jelentett meg 2010. végén és 2011 elején, amelyben saját mobilinternet-hálózatát piacelsőségi állításokkal népszerűsítette.
A Vodafone december 1-től több reklámjában is a legjobbnak minősítette saját szolgáltatását. A versenyhivatal figyelmét azok a közlések keltették fel, amelyekben a Vodafone a „Válaszd a hozzád illőt és netezz Magyarország legjobb adathálózatán!”, „A Vodafone hálózatán böngészheted a leggyorsabban az internetet a hazai mobilszolgáltatók közül”, „A Vodafone-nal az elsők között vagy. A mi mobil adathálózatunkon érhető el a legnagyobb le- és feltöltési sebesség és a leggyorsabb webböngészés a hazai mobilszolgáltatók közül”, illetve az „Ossz meg mindent azonnal az ország leggyorsabb mobil adathálózatán!” mondatokkal próbált vásárlásra ösztönözni.
A Magyar Telekom Nyrt. ellen a február 24-től alkalmazott kijelentéseket miatt indult eljárás. A GVH a „Száguldj a leggyorsabb mobil adathálózaton!”, az „Elsőnek lenni, vagy az elsők között lenni csak egy árnyalatnyi különbség”, a „Válaszd te is Magyarország leggyorsabb szélessávú mobil adathálózatát és oszd meg a legjobb sztorikat a barátaiddal azonnal!”, és a „Legyen nálad is a leggyorsabb a befutó!” reklámok nyomán vizsgálódik
A GVH szerint a Vodafone által alkalmazott „legjobb adathálózat”, „leggyorsabb mobil adathálózat”, „leggyorsabb webböngészés” és „legnagyobb le- és feltöltési sebesség”, valamint ezekkel azonos tartalmú kijelentések, továbbá a Magyar Telekom által alkalmazott „leggyorsabb mobil adathálózat” és „leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat”, valamint ezekkel azonos tartalmú – piacelsőségi – kijelentések a fogyasztók megtévesztésére lehetnek alkalmasak, tekintettel arra, hogy ezek valószínűsíthetően nem kellően alátámasztottak.
A GVH az utóbbi időben megnövekedett számban kap fogyasztói jelzéseket a mobilinternettel, illetve a mobilinternet - szolgáltatások reklámjaival kapcsolatban. Jelen eljárásokban két olyan kommunikációs kampányt vizsgálnak meg, amelyek mindegyike a mobilinternet - szolgáltatás egyik fő jellemzőjét, a gyorsaságot helyezi a középpontba, így a testület álláspontja szerint különösen nagy hatással lehet a fogyasztók mobilinternet -szolgáltatás igénybevételére vonatkozó döntéshozatalára.