Go, a 400 ezer rupiás autó
A Mobilitás mindenkinek program keretében a fejlődő piacokra tervez személyautókat és kis-haszonjárműveket a Renault-Nissan Szövetség, mely felébresztette alvó márkáját, a Datsunt és bemutatta első modelljét, a Go névre keresztelt kisautót. Az ötajtós, 3785 mm hosszú, 1635 mm széles, 1458 mm magas és 2450 mm-es tengelytávú minit először 2014-től gyártják Indiában.
Méretében leginkább a Suzuki Splasht, formájában a Nissan Micrát idéz autó ára a korábbi ígéretek ellenére nem háromezer dollár (2300 euró/670 ezer Ft), hanem 6700 dollár lesz.
Carlos Ghosn konszernelnök a Mumbaiban tartott premieren annyit árult el, hogy 400 ezer rúpiánál olcsóbb lesz. A Nissan 2016-ra 10 százalékos részesedést akar szerezni, többek között a Go bevetésével, a japán márka tavaly 2 százalékot birtokolt az 1,89 milliós indiai piacon, ahol 45 százalékkal a Suzuki-Maruti az első.
A francia-japán konszern az indiai Chennaiban működő Renault-Nissan telephelyen kívül Oroszországban és Indonéziában is gyártja majd az 1,2 literes benzinmotoros és három, illetve ötajtós népautót. Az orosz AvtoVAZ üzemében 2014-től gyártják az újjáélesztett Datsun márka első modelljét. A fapados a francia-japán autóipari konszern bevált Dacia-receptje alapján készül Renault és Nissan alkatrészekből. Az éves terv 300 ezer autó, de az olcsó globális kocsit más telephelyeken, így Brazíliában és Kínában is gyártják majd, ami milliósnál nagyobb darabszámot jelent majd.
Az első Datsun márkájú autó Austin Seven licenc alapján készült 1933-ban. A DAT cégjelzést három japán család nevéből kreálták: K. Den, R. Ayoma és A. Takeucsi alkotta a Son of Dat társaságot, mely 1933-ban csatlakozott a Nissanhoz, a Datsun márkájú autók gyártását 1986-ban állították le.